Hjerteforeningen København S

Cykeltur på Østamager – Hjerteforeningen – Hjertebro-samarbejdet

Amager Strand – Christiania – Holmen – CopenHill/Amager Bakke – Amager Strand

Hjerteforeningen – Hjertebro-samarbejdet inviterer hermed til en afslappende og skøn cykeltur på Østamager. Turen er på ca. 13 km., og vi giver os god tid undervejs til at se på det, vi kommer forbi.

Dato for turen er mandag d. 30. august 2021.

Vi mødes alle på Femøren Metrostation, hvor der er afgang kl. 11:00.

Turen er tilrettelagt til at følge følgende rute:

• Vi cykler ad Hedegårdsvej over Amager Strandvej til den kunstige halvø på Amager Strand.
  • Vi cykler på halvøen indtil broen ind til Øresundsvej.
  • Videre til højre ad Amager Strandvej, ad Raffinaderrivej til Kløvermarksvej.
  • Vi drejer til venstre, og når vi når cykelstien til Christiania, svinger vi til højre ind på den.
  • Tværs igennem Christiania næsten indtil hovedindgangen, hvor vi finder trolden Green George.
  • Vi kører ud på Prinsessegade og fortsætter ud til Holmen.
  • Så skal vi sydpå ad Forlandet videre til Vindmøllevej, hvor vi finder den 85 meter høje skibakke CopenHill/Amager Bakke.

Her vil vi opholde os ca. 1 time, så der både er tid til at spise den medbragte mad, samt gå – eller tage elevatoren- 85 meter op, hvor der er en forrygende udsigt både ud over Amager, Øresund og København. Det koster ikke noget at komme op på bakken. Der er toiletter på området.

• Herefter cykler vi igen til Raffinaderivej – cykler tværs over Prags Boulevard og fortsætter ligeud (cykelsti) til Øresundsvej. Vi drejer til venstre ned mod stranden og finder et sted at drikke kaffe/the, som Hjerteforeningen giver.

Du kan se et kort over turen her: https://goo.gl/maps/hGfsi6YHCTaFNWRNA. Du kan zoome ind og ud på kortet. Det er også muligt at downloade kortet til din mobiltelefon.

Husk venligst godt med væske og en god madpakke.

Tilmeld dig her: Østamager-tur

Når du har tilmeldt dig, SKAL du få besked om at du er optaget via mail fra Hjerteforeningen. Tjek evt. spamfilter. Ved tvivl så skriv til kontaktpersonen.

Afbud meldes til Margit Grome, tlf.: 40 41 94 76.

Vi mødes alle på Femøren Metrostation, hvor der er afgang kl. 11:00.
Margit Grome
margitgrome@gmail.com