Hjerteforeningen Jammerbugt

Frivillig Job

Skrevet tirsdag d. 16. marts 2021

Vi ønsker at sikre en fortsat lokal tilstedeværelse med foredrag, motion og andre arrangementer for hjertepatienter og pårørende i Jammerbugt Kommune

Til det har vi brug for lokal opbakning.

I år er flere bestyrelsesmedlemmer trådt tilbage efter mange års bidrag. Derfor søger vi dig, som vil være med til at videreføre foreningen og bygge et godt samarbejde op i Fjerritslev, Brovst, Pandrup, Åbybro, Blokhus og omegn. Vi søger både bestyrelsesmedlemmer, suppleanter og meget gerne en med interesse som kasserer.

Du kan herunder læse mere om opgaver og hvad du kan forvente.

Hvad er en lokalforening
Hjerteforeningen har lokalforeninger over det meste af landet, som er båret af frivillige kræfter og sikrer Hjerteforeningens landsdækkende tilstedeværelse med oplysning, forebyggelse og patientstøtte. En lokal bestyrelse består af 5-7 medlemmer, hertil kommer mulighed for to suppleanter og et ubegrænset antal øvrige frivillige.

Lokalforeningerne har vide rammer for aktiviteter, så længe de ligger inden for Hjerteforeningens formål.

Lokalforeningerne har indflydelse på Hjerteforeningens arbejde gennem fx regionsmøder, hvor lokalforeningerne har mulighed for dialog med Hjerteforeningens daglige ledelse.

Hvad kan du forvente af Hjerteforeningen?

• At blive del af et meningsfuldt og positivt lokalt fællesskab
  • At være med til at sætte projekter og aktiviteter i gang
  • At indgå i et større nationalt netværk af frivillige
  • At dit nej til en opgave respekteres
  • At få mulighed for at deltage i relevante kurser og udvikle dig fagligt eller personligt
  • At få dækket dine omkostninger jf. foreningens retningslinjer
  • At få information bl.a. via frivillignet.hjerteforeningen.dk og Frivillignyt

Hvad skal man kunne, for at være med?

Du og dine kolleger er et synligt og betydningsfuldt aktiv for Hjerteforeningen, men det er ikke nødvendigt at have en bestemt baggrund. Lysten til at være med sammen med andre, er det vigtigste. Vi ønsker dog:

• Du er engageret, samarbejdsorienteret og ansvarsfuld
  • Du vil støtte op om Hjerteforeningens formål og mål
  • Du tager åbent og godt imod nye frivillige og bidrager til et rart miljø for alle at være del af
  • Du arbejder på at synliggøre Hjerteforeningen positivt i lokalområdet

Er du – eller en du kender – interesseret?

I Jammerbugt er der i forvejen nogle velkørende aktiviteter såsom gåture og foredrag, som vi ønsker at genstarte når coronakrisen slipper sit tag i samfundet. Der er et par erfarne bestyrelsesmedlemmer, som står klar til at samarbejde med dig, og der er altid støtte at hente fra den lokale frivilligkonsulent. Du står derfor ikke alene. Der er tale om minimum fire årlige bestyrelsesmøder, og så hvad end bestyrelsen sammen finder på af engagement og aktiviteter.

Din indsats bidrager til, at vi i Hjerteforeningen i fællesskab kan sætte større fokus på sundhed og forebyggelse, hjælpe flere patienter og pårørende og sikre hjertesagen endnu større indflydelse. Din indsats er afgørende for Hjerteforeningens forankring og er med til at brede hjertesagen ud i hele landet.

Med hjertelige hilsener

På vegne af Hjerteforeningen Jammerbugt

For mere information ring eller skriv til

Frivilligkonsulent Charlotte Bolivard på tlf. 23 65 66 00 / mail: [email protected]