Jægerspris motionsklub

Nytårsmarch og Grevinde Dannerløb aflyst

Skrevet lørdag d. 12. december 2020

Hjerteforeningens Motionsklub, Jægerspris, har på baggrund af Covid-19-udviklingen truffet beslutning om at aflyse både det traditionelle Grevinde Dannerløb i 2021 og Nytårsmarchen, der var fastlagt til den 1. januar 2021.

Det er en enig bestyrelse og løbsleder for Grevinde Dannerløbet, der står bag beslutningen. Foreningen følger hermed både myndighedernes påbud og generelle anbefalinger om færrest mulige personlige kontakter, forsamlingsforbud mv. En gennemførelse af Grevinde Dannerløbet kræver således en lempelse af forsamlingsforbuddet op til minimum 1.500 personer, hvilket ikke synes realistisk med under 4 måneder til normal start af løbet.

Som medlemsklub under Hjerteforeningen i Danmark har den lokale forening endda skærpede bestemmelser at leve op til, hvorfor den ordinære træning og aktivitet er aflyst, foreløbig til og med den 3. januar 2021. Som eneste undtagelse fortsætter foreningens fitnesshold som hjemmetræning via tablet, mobiltelefon eller pc.

Medlemmerne opfordres til selv at fortsætte gå- og cykelturerne og løbetræningen, da netop den fortsatte fysiske aktivitet er gavnlig for både krop og sjæl.

Hjerteforeningens Motionsklub, Jægerspris ser frem til at byde velkommen til Nytårsmarchen og Grevinde Dannerløbet i 2022.