Jægerspris motionsklub

Krav om brug af mundbind i Kignæshallen og i øvrige offentlige bygninger

Skrevet torsdag d. 29. oktober 2020

Både løbe-, gå- og cykelgruppen samt cirkeltræning må have aktiviteter i max. 10 mandsgrupper. Det har hidtil fungeret fint, men det er vigtigt, at max-kravet og afstandskravet (1-2 m) konstant overholdes.

Fra og med den 29. oktober er der ydermere indført krav om brug af mundbind, når I skal ind i Kignæshallen eller på Sogneskolen for at træne eller benytte omklædningsrum/toilet i Kignæshallen (gå-/løbegruppe) eller på Sogneskolen (cirkeltræning).

Frederikssund Kommune præciserer, at kravet kun er gældende, når man går ind til selve halsalen eller til omklædningsrummet/toilettet, og ligeledes når man forlader hallen. Under aktiviteterne i hal eller sal behøver man ikke at bære mundbind.

Alle medlemmer, der forventer at skulle anvende halsal, omklædning eller toilet i Kignæshallen, skal således medbringe mundbind til brug for adgang til hallen. Gå- og løbegruppens aktiviteter vil i videst mulig omfang blive organiseret på P-pladsen og forpladsen til Kignæshallen, hvor mundbind ikke er nødvendigt.

Cirkeltræningholdets deltagere kan ikke undgå brug af mundbind, da aktiviteten finder sted inde på skolen.

Vi må hjælpe hinanden med at sikre overholdelse af myndighedernes krav.