Jægerspris motionsklub

Individuelt løbetræningsprogram

Skrevet onsdag d. 18. marts 2020

Nedenstående forslag er træner Ole Munch´s forslag til individuel træning for løbere – og eventuelt andre medlemmer  -under Corona-krisen.
Forslag til individuel træning:
  1. Find en 2-3 km lang rute i dit lokalområde. Helst en rundstrækning, men alternativt en ud/hjem-rute. Løb ruten 1-2 gange ugentlig og sæt gerne antallet af runder gradvist op. Tag eventuelt tid og bemærk, hvor hurtigt du opnår en fremgang.
  2. Find en 150 – 200 m lang, gerne lige strækning i dit lokalområde eller andet sted. Løb strækningen 5 – 10 gange i 75 % af dit maksimale tempo. Gå tilbage mellem hver gentagelse som pause.
  3. Find cyklen frem. Cykling er et rigtigt godt alternativ til løb. Dog skal der en del kilometer til for at kompensere for dit normale løb, men så kan du nyde foråret,  imens du træner.

4. Øvrige alternativer til den ordinære træning:

a) Vore skove giver glimrende træningsmuligheder, med eller uden bakker.
    b) Husk og prøv selv de mange varianter af naturfitness og intervaltræning fra søndags- og tirsdagstræningen: I Slotsparken, i Slotshegnet eller på de mange cykelstier i Jægerspris. Men løbet/øvelserne kan naturligvis lige så godt udføres i eget lokalområde.

ALLE forslagene er velegnede til at “holde gryden i kog” rigtigt længe, og for nogles vedkommende, vil I faktisk kunne løfte jeres formniveau. God fornøjelse – i en svær tid.

Ole Munch, cheftræner