Jægerspris motionsklub

Cykelgruppen – Halsnæs rundt

Skrevet tirsdag d. 9. august 2022

Onsdag den 31. august cykler vi Halsnæs rundt ialt ca. 75 km, eller en kortere tur på ca. 43 km.

De der cykler den lange tur starter ved Kignæshallen kl. 0900 og de der cykler den kortere tur starter ved Kulhusfærgen kl. 0945, hvor vi alle mødes (alternativ start ved færgelejet i Sølager). Herfra følges vi alle via Sølager til Hundested, forbi Knud Rasmussens Hus og videre til Liseleje, hvor vi holder kaffe-/drikkepause. Drikkelse kan købes eller medbringes efter eget ønske.

Herfra videre til Asserbo Slotsruin og via Brødemose skov til lystbådehavnen i Frederiksværk, hvor vi holder frokost. I fiskebutikken kan købes små fiskeretter (f.eks 2 fiskefileter med rugbrød til 55 kr.), eller man kan medbringe egen madpakke.

Efter frokost deles vi, så de der kører den kortere tur, cykler til Sølager via Grønnesse Skov og tager færgen til Kulhuse. Øvrige cykler hjem via Ølsted Strand, Frederikssund og tilbage til Kignæshallen.

Der forekommer grusveje og bakker undervejs.

Medbring regntøj, drikkevarer og evt. madpakke.

Tilmelding på sedlen i Kignæshallen eller til Søren på telefon 23267435 inden den 24. august 2022.

Vi glæder os til at se mange sensommer cyklister på denne smukke tur langs fjord, hav, lyngklædte overdrev og skov.