Hjerteforeningen Ishøj/Vallensbæk

Gåture på Hjertestierne i Ishøj

Skrevet onsdag d. 13. januar 2021

Mangler du et forslag til en smuk gåtur?

Vi har to Hjertestier i Ishøj –

Ådalstien på ca. 3 km og Strandstien på ca. 5,5 km.

Begge stier starter fra Ishøj Idræts- og Fritidscenter. Ad Ådalstien kommer du langs St. Vejleå ud til engene ved Traneparken med mange forskellige fuglearter. Tilbage gennem villakvarteret Tranedalen, forbi Gildbroskolen og Gildbroterrasserne. En hyggelig gåtur hele året rundt. Dog kan der være vandpytter efter et større regnvejr, men ellers er den fremkommelig også for handicappede, når man undlader at gå igennem Kondiskoven, som pt. også er lukket på grund af arbejdskørsel.

Foretrækker du den lange tur til stranden, kommer du forbi de afgræssede strandenge med et fugletårn. Turen fortsætter langs Skovvej, ad stien ved Arken og forbi Café Ka´nalu. Derefter følger du stien langs stranden, over Piletangen, hvor trolden Oscar ligger under broen, og tilbage langs Jægerstien. En flot strandtur, der fascinerer hele året rundt.

Hvis du kommer rundt i det danske land, kan du finde flere Hjertestier, der ligger i skønne områder. De er værd at køre efter. Gå ind på Hjertestier.dk, hvor du kan finde netop de stier, du måske kommer i nærheden af.

Sted: Ishøj Idræts- og Fritidscenter, Vejledalen 17, 2635 Ishøj
Efter sommerferien arrangerer Hjerteforeningen Ishøj/Vallensbæk fællesture Hver onsdag kl. 14:00
Annonceres her på siden og på vores Facebook side: Hjerteforeningen Ishøj/Vallensbæk
Priser: Gratis for alle