Hjerteforeningen Ikast-Brande

3.500 km pilgrimsvandring

Skrevet tirsdag d. 19. februar 2019

Efter  generalforsamlingen i Hjerteforeningen Ikast-Brande tirsdag, den 12. marts, er der  foredrag ved den tidligere Brandeboer, Hans Truelsen. Han vil fortælle om en pilgrimsvandring på 3.500 km., som han har gennemført fra Viborg til Finisterre.  Generalforsamlingen holdes tirsdag, den 12. marts, kl. 19.00 i Sognegården i Brande.

Hans Truelsen har en spændende baggrund. Han er uddannet skibskok og har igennem en årrække sejlet i handelsflåden og arbejdet i restaurations branchen forskellige steder i Jylland.

I 1999 blev han uddannet folkeskolelærer og har siden da arbejdet som lærer og afdelingsleder i Esbjerg og Vejen kommune. I april 2017 blev han bevilget 12 måneders orlov. Det var den, der gav ham mulighed for at gennemføre Caminoen, som pilgrimsvandringen også kaldes, i et stræk.

Det er lagt op til en spændende aften, hvor alle er velkomne. Der skalk betales 20 kr. for kaffe og brød og af hensyn hertil er det nødvendigt med forhåndstilmelding til formanden, Leif Haagensen, på telefon 20622355 eller til [email protected] senest den 9. marts.