ICD klubben

Om Hjerteforeningens rådgivning

Skrevet lørdag d. 2. juli 2016

Hjerteforeningen tilbyder rådgivning og vejledning til dig, som er hjerte-kar-syg og pårørende. Hjerteforeningens rådgivning og aktiviteter er gratis. Der er mange muligheder:

Personlig rådgivning

Mange spørgsmål og megen usikkerhed kan og vil dukke op i tiden efter, man er blevet hjerte-kar-syg. Det kan være spørgsmål om fx. din hjerte-kar-sygdom, psykiske reaktioner på sygdommen eller livsstilsændringer som motion eller hjertesund mad.

I Hjerteforeningens rådgivninger tilbyder vi samtaler, hvor vi tager udgangspunkt i dine og/eller dine pårørendes spørgsmål og udfordringer. Vores rådgivere er sygeplejersker, diætister, fysioterapeuter, psykologer og socialrådgivere.

–          Telefonrådgivning på Hjertelinjen 70 25 00 00 alle hverdage 9-16

–          Rådgivning per e-mail eller hjertebrevkasse

–          Online-rådgivning – ansigt til ansigt

Netværksgrupper

Det kan være et væsentligt supplement til kontakten med sundhedsprofessionelle, og dit daglige netværk af familie og omgangskreds, at være med i en netværksgruppe. Hjerteforeningen tilbyder dig at være med i patient- eller pårørendegrupper, som vi løbende opretter ved tilstrækkeligt mange interesserede.

Patientstøtter

Gennem Hjerteforeningen kan du komme i kontakt med andre, der selv har hjerte-kar-sygdom. Del dine tanker/oplevelser med en, som selv kender livet med hjerte-kar-sygdom, og derfor har de bedste forudsætninger for at forstå din situation.

Kurser og temamøder

I Hjerteforeningens rådgivning afholder vi forskellige kurser og temamøder.

Se vores aktivitetsplan på Hjerteforeningens hjemmeside:

www.hjerteforeningen.dk/kalender/