Hjerteforeningen Horsens

”Vi cykler for hjertet”.

Skrevet torsdag d. 25. marts 2021

Et nyt initiativ fra Hjerteforeningen Horsens.

Vi vil gerne oprette et cykelhold -max. 8 deltagere – ledet af Lars, en erfaren cykelmotionist og selv hjertepatient.

Nej! – Ikke et cykelhold med termokaffe og hjemmebagt kringle medbragt – hvor hyggeligt det end kunne være, men et cykelhold med to formål:

1.     Forbedre kredsløb, kondition og balance.

2.     Socialt samvær hvor erfaringer og det at leve med hjertesygdom udveksles.

Hvor og hvornår?

Mødested: Parkeringen ved Kystens Perle, Bygholm Sø, hver onsdag kl. 10.00 i perioden april til juni – første gang onsdag den 7. april.

Der cykles i et fornuftigt tempo, hvor alle kan være med. 1 time i starten der gradvist øges til max. 2 timer. Varieret træning med fokus på at have det sjovt og få pulsen op. Alle kører samlet ud, og alle kommer samlet hjem! Reglerne m.m. vil Lars instruere om.

Krav:

En velfungerende cykel med min. 7 gear. Cykelhjelm. Mobiltelefon. Passende tøj. Alle medbringer ekstra slanger, pumpe samt værktøj til evt. slangeskift. EL-cykler forbudt!!

Interesserede kan skrive til [email protected].

Angiv venligst navn, mailadresse og telefonnummer. Alle får et svar retur fra Lars, vores cykelleder, m.h.t. deltagelse.

Hjerteforeningen Horsens.