Hjerteforeningen Horsens

Gå sammen hver for sig ind i 2021

Skrevet søndag d. 13. december 2020

Hjerteforeningen Horsens opfordrer familie og venner til at gå en frisk tur sammen i den første uge af januar.

Nytårs March

Den traditionelle nytårsmarch med Hjerteforeningen som vært er aflyst.

Nytårsmarcherne samler i mange kommuner landet over hvert år mellem 50 og flere tusind deltagere på den første dag i det nye år.

Det kan ikke lade sig gøre dette nytår, på grund af risikoen for at sprede corona virus.

Men motion og hyggeligt samvær i starten af januar er ikke aflyst.

Læs også oplæg:  https://hjerteforeningen.dk/2020/12/gaa-sammen-hver-for-sig-ind-i-2021/

Brug hjertestierne

Gåturene i mindre grupper kan fx foregå på Hjerteforeningens mere end 200 hjertestier, der ligger spredt ud over hele Danmarkskortet. En hjertesti er en markeret motions rute, som går gennem by- og landområder. Stiernes ruter bliver markeret af skilte med Hjerteforeningens logo. Find din nærmeste hjertesti på hjerteforeningen.dk/hjertestier

Hjerteforeningen Horsens opfordrer derfor alle til, at vi inviterer familie og venner på en ”gå tur” sammen, men i mindre grupper i løbet af den første uge af det nye år – naturligvis under hensyntagen til de retningslinjer der er gældende på dette tidspunkt.

Aktiviteten vil forløbe hen over første uge i 2021 og vi vil meget gerne modtage billeder og hører om dine oplevelser på Hjertestierne.

Hjertestien i Brædstrup starter ved Folkeparken og er en rute på 5,7 km.

Hjertestien Horsens Nord, der er 5,3 km. starter på hjørnet af Carolinelundsvej og Sundvej.

Hjertestien Horsens Øst består af en hoved rute på ca. 5,4 km og en udvidet rute på 8,4 km. Startstedet for begge ruter er ved Husodde Campingplads.

På Hjerteforeningen Horsens´ hjemmeside https://lokal.hjerteforeningen.dk/horsens/hjertestier/ vil i kunne læse beskrivelse og finde rutevejledning til Hjertestierne.

FAKTA: Gå-motion er go’ motion

Hjerteforeningen anbefaler, at vi er fysisk aktive minimum 30 minutter om dagen. Den daglige gåtur påvirker både din fysiske- og mentale sundhed positivt

Mindst to gange om ugen er det en god idé at motionere ved høj intensitet i mindst 20 minutter. Du kan godt gå med høj intensitet. Du skal bare bevidst gå i så højt tempo, at du bliver forpustet. Find gerne en rute med et kuperet terræn eller trapper.

Mulighederne er mange – du vælger selv.