Hjerteforeningen Horsens

Fodbold for hjertet

Skrevet mandag d. 2. marts 2020

Bliv træner for ”Fodbold for hjertet”!

Hos DBU (fodboldunionen) har man et koncept med fodbold for personer – både mænd og kvinder – der har været/er ramt af en hjertelidelse.

Og dette koncept hedder ”Fodbold for hjertet”.

Hjerteforeningen er samarbejdspartner på DBU’s` hjerteprojekt, og derfor har vi i Horsens indledt et direkte samarbejde om at få projektet sat i værk.

Da der jo er tale om fodbold og træning på nogle andre betingelser end normalt, er det vigtigt, at de trænere, der skal forestå dette, får en speciel og målrettet træneruddannelse.

Og en sådan – gratis – træneruddannelse inviterer DBU til den 26. marts i Tilst ved Aarhus. – Se vedlagte fil.

Såfremt der blandt Hjerteforeningens medlemmer skulle være interesserede – eller hvis I kender nogen, der kunne være interesseret, kan man tilmelde sig kurset den 26. marts.

Og nej, man behøver ikke være medlem af Hjerteforeningen herfor. Konceptet ligger nemlig hos DBU.

Derudover kan vi fra vores lokale Hjerteforening i Horsens oplyse, at vi netop har haft møde med Ander Østergaard fra DBU, der er tovholder og ansvarlig for ”Fodbold for hjertet” i Jylland og på Fyn.

Efter aftale arbejder Anders Østergaard med at finde en ”værtsklub” her i Horsens-området, altså en fodboldklub, der vil tage ejerskabet for et lokalt ”Fodbold for hjertet-projekt” og stille bane og faciliteter til rådighed.

Vi satser på at komme i gang med hjertefodbold her i Horsens senere på foråret.

Er der spørgsmål om såvel invitationen til trænerkurset eller til ”Fodbold for hjertet”, er man velkommen til at kontakte Anders Østergaard. Hans mail og telefon fremgår af vedlagte invitation. gå ind via linket

Bliv træner for ”Fodbold for hjertet”!

Og dette koncept hedder ”Fodbold for hjertet”.

Vi satser på at komme i gang med hjertefodbold her i Horsens senere på foråret.

Er der spørgsmål om såvel invitationen til trænerkurset eller til ”Fodbold for hjertet”, er man velkommen til at kontakte Anders Østergaard. Hans mail og telefon fremgår af vedlagte invitation. Gå ind via linket her : Fodbold for hjertet invitation_ ny_jan 2020