Hjerteforeningen Holstebro

27.10.21 “Hvad sker der, når man ringer 112?”

Skrevet tirsdag d. 2. november 2021

Torsdag den 27. oktober 2021 fik Hjerteforening Holstebro besøg af overlæge Maren Tarpgaard, som bl.a. fortalte om:
Hvad sker fra man løfter røret og ringer 112 til man er på hospitalet?
Hvilke resurser Præhospitalet råder over, (ambulancer, akutlægebiler og helikoptere) og hvilke kompetencer har de?
Hvordan er præhospitalet opbygget og hvem arbejder på vagtcentralen?
Desuden en del omkring hverdagen på akutlægebilen og akutlægehelikopteren hvor jeg arbejder – hvordan vi bliver sendt ud til patienterne, hvilke patienter vi ser og hvordan vi tackler at agere i et miljø der går fra kedsomhed til kaos på 10 sekunder.
Yderst interessant og spændende foredrag, hvor alle de fremmødte fik mulighed for at stille spørgsmål til Maren Tarpgaard.
Foredrag foregik på Holstebro Aktivitetscenter i Danmarksgade, hvor der blev serveret kaffe m.m. i pausen.
På øverste billede til venstre ses næstformand i Hjerteforening Holstebro Bjarne Rose Hjortbak, mens han byder velkommen til Overlæge Maren Tarpgaard (til højre) og de fremmødte deltagere.
På nederste billede ses besætningen på læge helikopteren (Maren yderst til venstre).
Kan være et billede af 1 person og står
Kan være et billede af 3 personer og helikopter