Hjerteforeningen Holstebro

Besøg i Hjerteforeningen i København 15. maj 2019

Skrevet torsdag d. 23. maj 2019

Arne, Anne-Marie, Lone og Anita fra lokalafdelings bestyrelse var den 15. maj 2019 på tur til Vognmagergade i København på besøg hos Hjerteforeningen.
Der var introduktionsdag for nye eller nyere frivillige/bestyrelsesmedlemmer, så de kunne møde nogle af foreningens ansatte og få fortalt om foreningens aktivitet og lære om Hjerteforeningen generelt.
Vi blev budt velkommen af lederen for frivilligafdelingen Steffen Jørgensen, som fortalte kort om, hvad dagens program ville byde på.
Dagen startede med et oplæg om Hjerteforeningen v/adm. direktør Anne Kaltoft.
Så frivilligchefen Betina Egede og talte om de frivillige, rådgivningsleder Hanne Balle talte om forebyggelse og rådgivning.
Efter en kort frokostpause blev indsamlingsaktiviteter gennemgået af fundraisingschef Thomas Knudsen og den politiske interessevaretagelse blev gennemgået af sekretariatschef Claus, Beck – Tange.
Så var det blevet tid til en rundvisning i Hjerteforeningens lokaler på Vognmagergade, hvor vi bl.a. hørte lidt om forskning og mødte teamet bag årets Landsuddeling 2019.
Marketing, kommunikation og presse blev der fortalt om af kommunikationschef Jens Haarder Højbjerg. Til sidst kom adm. medarbejder Anne Willeberg og guidede os igennem adgang til bl.a. frivilligportalen, hjemmesiden m.m.
Dagen sluttede med gruppearbejde, hvor emnet var “Hvordan fungere bestyrelsernes samarbejde/arbejde optimalt – hvad skal der til?”
Kl. 17.00 var alle klar til at forlade Vognmagergade 7 i København – de fleste var fra Jylland og havde minimum et par timers transport hjem.