Hjerteforeningen Holbæk

Fodbold for hjertet

Skrevet fredag d. 9. juni 2023

I samarbejde med Holbæk Senior Motion tilbyder Hjerteforeningen – Fodbold for Hjertet.

Fodbold For Hjertet adskiller sig fra almindelig fodbold ved at der er fokus på spil og sjov, altså knapt så ”seriøst”.Det er motionsfodbold som kan spilles af alle uanset niveau. Du behøver altså ikke tænke på, om du tidligere har spillet fodbold, eller om du er helt ny på banen, om du har lidt skavanker eller måske lidt på sidebenene. Motionsfodbold er for alle, og bidrager med fællesskab, frisk luft, et godt grin og gode sundhedseffekter ter til både nybegynderen og den der har spillet lidt fodbold.

Det er også en sport for kvinder, da vi spiller blandet med kvinder og mænd.

Træningen er skånsom, da der kun indgår ”moderat kropskontakt, medens vi i  stedet går op i styrke, kondition og leg med bolden i den friske luft.

Tilmed viser forskningen, at motionsfodboldtræningen er en effektiv og bredspektret forebyggelse og behandling af livsstilssygdomme, så som type 2 diabetes og hjertekarsygdomme. I dag er det dokumenteret, at motionsfodbold kan give et stærkere hjerte, lavere kolesteroltal, et markant bedre kondital samt vægttab. Fodbold er også en effektiv behandling af forhøjet blodtryk, og i nogle tilfælde vil man kunne erstatte pillerne med fodbold.

Vi vil ha’ dig med på holdet!

Fodbold For Hjertet-spillerne leder efter nye holdkammerater, som har lyst til at blive en del af et hyggeligt fællesskab, hvor 3. halvleg og det sociale samvær er en vigtig del af træningen.

Lyder det for noget som dig, så kan du kontakte Holbæk Senior Motions tovholder  og få mere information.

Sportsbyen Holbæk på kunststofbanen til venstre (vest) for hallerne. Vi holder ikke sommerpause, men spiller også i ferieperioden.

Træning: Torsdage kl. 10.00-11.00.

Tovholder Erik Steffensen mail: [email protected]

Mobil 26229378

Vi glæder os til at byde dig velkommen i fællesskabet!