Hjerteforeningen Hørsholm

HJERTECAFÉ i februar

ALT UDSOLGT

Et foredrag om ablation for forkammerflimren med mulighed for spørgsmål, med læge Samuel Kiil Sørensen fra Gentofte Hospital.

Andelen af borgere med forkammerflimren er stigende, og samtidig udfører vi også et stigende antal ablationer for forkammerflimren.

Jeg har gennem en årrække forsket på Gentofte Hospital i ablationsbehandling, hvor jeg tilbragte meget af min tid med patienterne og på operationsstuerne. Jeg har skrevet PhD om ablation for forkammerflimren og er internationalt anerkendt for min forskning og viden på området. På dette års kongres i European Society of Cardiology blev jeg f.eks. inviteret til at give en kritisk gennemgang på den største scene af det første lodtrækningsstudie, der sammenlignede en ny ablationsmetode (pulsed field ablation) med de traditionelle ablationsmetoder.

Selmersbo - Selmersvej 13, 2970 Hørsholm
Inga Nielsen