Hjerteforeningen Hillerød

Træning i Naturen gør godt for meget – også for den mentale sundhed

Oprettelse af nyt hold lørdag den 9. januar kl. 10-11.30 med udgangspunkt i Slotsparken i Hillerød - Tilmelding skal ske via Ældre Sagen Hillerøds lokale side:www.aeldresagen.dk/lokalafdelinger/hilleroed. (Kræver ikke medlemskab)

Skrevet onsdag d. 23. december 2020

Så er det muligt at komme ud og motionere i naturen sammen med andre seniorer +60 år, når vi starter et nyt hold Træning i Naturen, lørdag den 9. januar kl. 10-11.30 med udgangspunkt i Slotsparken i Hillerød.

Masser af forskning viser, hvor betydningsfuld naturen er for mennesker både fysisk og psykisk. Ophold i naturen virker afstressende, styrker vores immunforsvar og søvnkvalitet, og det sociale fællesskab på et træningshold kan også noget særligt.

Marianne Møngaard er vores glade og energiske frivillige træner for gruppen, hun har deltaget i et hav af DGI’sinstruktøruddannelser – senest Naturtræningsuddannelsen i DGI.

Vi træner sammen en god times tid hver lørdag i al slags vejr – påklædningen er praktisk tøj, som man kan bevæge sig og holde varmen i. Det er gratis men alligevel forpligtende at deltage. Gruppen kører i første omgang i en periode på tre måneder.

Der er ifølge Corona-reglerne p.t. muligt at samles 9 deltagere, som registreres efter ”først til mølle ”-princippet. Når man tilmelder sig, vil man få en bekræftelse på, om man er optaget og informationer om mødested.

– o0o –

Initiativet ”Træning i Naturen er baseret på et samarbejde mellem Hjerteforeningen Hillerød, Ældre Sagen Hillerød, Kom med!- samarbejdet og Frivilligcenter Hillerød. Der er p.t. to andre Træning i Naturen-hold, tirsdag og onsdag kl. 13-14, begge grupper træner på Hjertestien i Hillerød.

For yderligere information kontakt Inge Espensen på mail: [email protected] – eller Frivilligcenter Hillerød efter den 4.1.2021 på tlf. 2750 8037 eller mail: [email protected]

Se mere her: https://frivilligcenter-hillerod.dk/rss/930-nyt-traening-i-naturen-hold

Se mere om projektet Kom Med !