Hjerteforeningen Herning

To nye hjertestartere i Lind

Skrevet torsdag d. 13. oktober 2022

Hjerteforeningen Herning havde tirsdag 11-10-2022 den store glæde at være med til indvielse af hele to hjertestartere i Lind. Vi mødte op med Hjertemaskotten samt flag og balloner til børnene. Det var en rigtig dejlig oplevelse at se børnenes reaktioner – og opleve deres nysgerrighed om hvad en hjertestarter var til. Mon ikke pædagogerne har fået en god snak med børnene efterfølgende.
Det er forældre til børn i Børneoasen, der via Hjerteforeningens landsuddeling har samlet ind til de to hjertestartere. Rigtig godt gået!
Stor tak til Mette Mølgaard og Malene Møller Andersen fra forældrebestyrelsen for initiativet og til forældrene, som har samlet ind.
Også en tak til Børneoasen, som jo nu er “vært” for de to hjertestartere, og som har sørget for, at de kan ses på Trygfondens Hjertestarter app.
Den ene hjertestarter er placeret på Koustrupgård og den og den anden på Toftegården.
Tillykke til Lind, hvor mange nu har fået kortere afstand til en Hjertestarter, som vi kun kan håbe på, at der ikke bliver brug for.