Gå sammen hver for sig den første uge af januar

Skrevet fredag d. 11. december 2020

Kære medlem

Gå sammen hver for sig den første uge af januar
Den traditionelle nytårsmarch med Hjerteforeningen som vært er desværre aflyst. Nytårsmarcherne samler i mange kommuner landet over hvert år mellem 50 og flere tusind deltagere på den første dag i det nye år, men det kan i dette nytår ikke lade sig gøre på grund af risikoen for at sprede corona-virus.

Men motion og hyggeligt samvær i starten af januar er ikke aflyst, for vi opfordrer i stedet til at invitere familie og venner til at gå en tur sammen i mindre grupper i løbet af den første uge af det nye år – naturligvis under hensyntagen til retningslinjerne for, hvor mange vi maksimalt kan samles til den tid.

I år har Hjerteforeningen derfor valgt at markere hele den første uge af januar som en ”Nytårsmarch – gå sammen hver for sig-uge”. I den uge bliver der også fokus på gåturene på de sociale medier. Vi håber, at du/I vil følge med på Hjerteforeningens sociale medier ( https://www.facebook.com/hjerteforeningen) og dele dit eget billede fra din nytårsmarch med familie eller venner.

Vi håber, at du/I har lyst til at følge opfordringen om at gå en rask tur sammen hver for sig, for selvom vi ikke kan mødes i store grupper, er det stadig godt for hjertet at bevæge sig og få pulsen op.

Brug hjertestierne

Gåturene med familier og venner i mindre grupper kan fx foregå på Hjerteforeningens mere end 225 hjertestier, der ligger spredt ud over hele Danmarkskortet, også her i Herning. En hjertesti er en markeret motionsrute, som går gennem by- og landområder. Stiernes ruter bliver markeret af skilte med Hjerteforeningens logo. Find din nærmeste hjertesti på hjerteforeningen.dk/hjertestier,

Eller nogen af alle de andre skønne naturområder https://www.visitherning.dk/herning/se-og-oplev/skoen-natur

Har du spørgsmål, så kontakt gerne Hjerteforeningen Herning (herning@hjerteforening.dk)