Hjertemotion

Skrevet tirsdag d. 4. august 2020

Hjerteforeningen Herning starter nu igen den populære hjertemotion op – forudsat corona-situationen forbliver stabil.

Ønsker du at gøre noget godt for dit hjerte og forbedre din sundhed og livskvalitet? Så kom, og lav hjerterigtig motion i trygge rammer sammen med andre hjertepatienter. Træningen ledes af en kompetent fysioterapeut, der sikrer en optimal træning for dig. Hjertemotion henvender sig til alle hjertepatienter som efterforløb af de etablerede hjerte-rehabiliterings-forløb i sygehus- eller kommunalt regi.

Træningen er tilrettelagt iht. gældende Corona-anbefalinger – reglerne vil blive oplyst ved tilmelding samt ved træningsstart.

De generelle retningslinjer fra myndighederne gælder selvfølgelig også her:

• Bliv hjemme hvis du føler dig syg.
  • Vask dine hænder tit eller brug håndsprit
  • Host eller nys i dit ærme
  • Undgå håndtryk, kindkys og kram
  • Hold afstand

Hjertemotion træner  dette efterår i alt 14 gange. Træningen kan være både indendørs og udendørs aktiviteter og omfatter både konditions-træning samt styrke og smidighed. Der trænes en time og sluttes hver gang af med lidt frugt og hygge i ca. 30 min.

Træningen foregår i

Træningssted: TræningsHuset-Lind,Vejlevej 1, 7400 Herning

Dato og tidspunkt:

• Eftermiddagshold: Onsdag 16:30-18:00, start 2/9-2020

• Aftenhold: Mandag 18:15-19:45, start 7/9-2020

Prisen er stadig 500 kr.  for hvert halvår som betales ved 1. Træning.

Tilmeldingen foregår efter “først til mølle”. Pga. Corona-restriktionerne er holdene begrænset til 12 personer. Løbende tilmelding er mulig, hvis der er plads.

Bem.: Du tilmelder dig enten eftermiddags- eller aftenholdet. Pga. Corona-restriktionerne kan vi som udgangspunkt ikke tilbyde plads på begge hold.

Det vil dog være muligt lejlighedsvis at benytte det andet hold forudsat der er ledige pladser.

Du tilmelder dig ved at kontakte Hjerteforeningen Herning. Vi skal bruge navn, telefonnummer og mailadresse.

Kontaktperson: Johannes Fomsgaard, tlf. 5151 2681, mail: johannes@fomsgaard.dk

Følg med i kalenderen, hvor hver enkelt dato kan ses: https://lokal.hjerteforeningen.dk/herning/kalender/

Følg også Hjerteforeningen Herning på facebook: https://www.facebook.com/HjerteforeningenHerning/

Se mere om TræningsHuset her: https://traeningshuset-lind.dk/ og her: https://www.facebook.com/fysioterapeut.kost.dk/