Hjerteforeningen Herning

Generalforsamling 2019

Skrevet søndag d. 20. januar 2019

Så indkaldes der til generalforsamling 2019 i Hjerteforeningen Herning.

Vi håber der møder rigtig mange op til årets generalforsamling og et spændende foredrag.

Generalforsamling  2019

Mandag, den 25. Februar 2019 kl. 19:00
Kantinen (Restoen) på Regionshospitalet Herning, Gl. landevej 61, indgang N2

Vi serverer kaffe og kage i pausen

Tilmelding senest onsdag den 20. februar til:
Lars Engelbrechtsen på mobil 2049 3119 eller mail: [email protected]

Forslag til behandling under dagsordenens punkt 4 skal være den fungerende formand i hænde senest 11.  februar. Lars Engelbrechtsen på mobil 2049 3119 eller mail: [email protected]

Alle er velkomne, og du / I kan ganske roligt møde op. Ingen bliver valgt eller presset til noget, hvis ikke de selv ønsker det. Alt er baseret på frivillig indsats. Men hvis nogen ønsker at være med i bestyrelsen eller deltage som frivillig hjælper ved eventuelle arrangementer, så kom endelig frem med det.

Dagsorden:

1. Valg af dirigent.
  2. Bestyrelsens beretning.
  3. Fremlægning af regnskab til orientering ved kasserer.
  4. Behandling af indkomne forslag.
  5. Valg til lokalafdelingens bestyrelse.

Nuværende medlemmer er: Verner Sørensen, Lars Engelbrechtsen, Helmer Larsen, Hans Pedersen, Knud Dyrendal. (suppl: Jens Ekmann og Asbjørn Frank.)

På valg er Knud, Lars og Helmer. Knud ønsker ikke genvalg.

(BESTYRELSEN FORESLÅR Jørgen Bendtsen som nyt medlem)

Foredrag: Efter generalforsamlingen er der foredrag af Henning Larsen, der tog turen tværs over USA på Cykel.

Henning fortæller i sit foredrag om vejen til at gennemføre verdens hårdeste solo-cykelløb Race Across America 2012, 2013 og 2015. Hvordan får man familien til at synes det er en god ide at bruge tid, penge og kræfter på sådan en ekstrem cykeltur. Hvad det kræver af forberedelse, træning og sammensætning af team og udførelse. Hør om hans motivation og udfordring i at sætte sig en målsætning og finde vejen i at fuldføre den, holdet og hans ønske om at komme sikkert fra start til slut. Se hans op- og nedture på vejen tværs over USA, hvor han viser videoer og billeder lige fra den skønne natur til kampen mod uret igennem de 12 stater fra vest- til østkysten. Hvad der får en til at fortsætte selv om det gør ondt. Glæden og stoltheden over at have gennemført.

Race Across America køres på tværs af USA fra byen Oceanside i Californien på vestkysten til byen Annapolis i Maryland på østkysten. Løbet, der af mange regnes for at være verdens hårdeste cykelløb.

Ruten, der byder på 51800 højdemeter og 4828 kilometer, går gennem 12 stater, hvor blandt andet Nevada ørkenen og Rocky Mountains ligger, og skal gennemføres på maksimalt 12 dage af solo-rytterne. De hurtigste kommer i mål efter kun 8 dage.

Modsat de store europæiske cykelløb, som eksempelvis Tour de France på ca. 3700 km, bliver RAAM ikke kørt i etaper, men derimod som en lang enkeltstart eller tidskørsel.
Når løbet skydes i gang startes uret, og det stopper ikke før deltagerne er i mål.

Op mod halvdelen af solo-rytterne udgår undervejs på grund af udmattelse eller skader.

Pause med kaffe og kage ca. midtvejs i foredraget.

Praktiske oplysninger

Sted:

Kantinen (Restoen) på Regionshospitalet Herning, Gl. landevej 61, indgang N2

Dato:

Mandag den 25. februar 2019 kl. 19:00

Tilmelding:

Senest 20. februar 2019.

Kontaktperson:

Lars Engelbrechtsen, mobil 2049 3119 eller mail: [email protected]

Husk at du kan følge Hjerteforeningen Herning på: