Vi tilbyder Hjertemotion

Skrevet mandag d. 6. september 2021

MOTION MED HJERTERUM I TRYGGE RAMMER

Hjertemotion er Hjerteforeningens motionstilbud til hjertepatienter og pårørende.

Hjertemotion har til formål at støtte hjertepatienter til et aktivt hverdagsliv med motion og hjertesunde vaner. Det gælder både de hjertepatienter, der for nylig har afsluttet et rehabiliteringsforløb i region eller kommune, og de der efter en inaktiv periode ønsker støtte og inspiration til at komme i gang med motion.

Sådan foregår det

Hjertemotion løber som udgangspunkt i 32 uger pr. år, og deltagerne mødes til en times motion om ugen efterfulgt af en halv times socialt samvær. Det sociale samvær understøttes af en frivillig tovholder. Hjertemotion varetages af dygtige fysioterapeuter der skaber trygge rammer for deltagerne, og med mulighed for at få gode råd og vejledning af instruktøren, mens de motionerer.

Hjerteforeningen ønsker at hjælpe borgere med hjertesygdom med livslang rehabilitering, og det sker bedst i lokalområdet, hvor borgeren bor. Det er værdifuldt, at Hjerteforeningens frivillige organiserer Hjertemotion lokalt, fordi der – ud over selve træningen – også er fokus på socialt samvær, netværksdannelse, faglige input og mental sundhed.

Hjertemotionen er hver torsdag eftermiddag og foregår hos Rønnnebær Alla’ Fysioterapi, under ledelse af en fysioterapeut:

Deltager prisen er 200 kr. pr. måned

Kunne du tænke dig at høre om om opstart og evt. tilmelding kontakt:

Vivi Kirk Andersen: Mobil 5353 9567

Suzanne Reichhart: Mobil:  2498 0324