Greve motionsklub

Fællesskab, sundhed og sjove boldlege - skal du være med?

Skrevet onsdag d. 21. april 2021

Gør livet sjovere, sundere og længere ved at gå til Fodbold For Hjertet i Hundige Boldklub.

Alle er velkommen uanset alder, og alle kan være med – mange af spillerne på holdet har aldrig prøvet fodbold før, de startede hos os, men har fundet ud af, at det er en fantastisk sjov måde at få motion på.

Bare kom som du er! Vi spiller ikke med nogen særlige regler – det handler bare om at få rørt sig, så alderen og helbredet ikke trykker for meget.

Man kan ikke løbe og være sur med en bold ved fødderne, men derimod kan man kun blive glad, når man løber og hygger sig sammen med andre.

Så savner du også at komme ud og være social med andre, så kom og hyg med os. Vi har et kvindehold og et mandehold, som træner henholdsvis mandag formiddag 9.30-10.30 (kvinder) og onsdag formiddag 11.45-13.00

I træningen er der fokus på opvarmning, sjove boldlege, opvarmning, småspil og ikke mindst fællesskabet. Der er således ingen tacklinger og træningen er skånsom. Vi griner, når vi ikke rammer bolden, og når vi ikke har luft, så tager man bare en pause eller går i stedet.

Vi slutter altid af med ’3. halvleg’ i form af hyggeligt samvær og snak.

Fodbold For Hjertet er motionsfodbold med dokumenteret effekt på sundheden for danskere med hjerte-kar-sygdomme, diabetes og andre livsstilssygdomme.

Praktiske oplysninger:

• Kvinderne træner hver mandag kl. 9.30-10.30

Du kan kontakte træner Berit Nielsen på tlf.: 2480 9207 hvis du vil høre mere.

• Mændene træner hver onsdag kl. 11.45-13.00
  • Du kan kontakte træner Preben Majgaard på tlf.: 2077 3633 hvis du vil høre mere.
  • Du er også velkommen til bare at møde op og være med – eller se på den første gang.

Stedet for træningen er Hundige Boldklub; Hedelunden 2, 2670 Greve

Forskning viser, at motionsfodbold bekæmper livsstilssygdomme og alderdommen:

• Vægttab og et stærkere hjerte.
  • Fodbold For Hjertet er den mest effektive motion til at forebygge diabetes og forhøjet blodtryk, og i nogle tilfælde vil man kunne erstatte pillerne med fodbold.
  • Stærkere knogler
  • Træningen er god og varieret, og du kommer igennem både styrke, kondition og balanceøvelser – uden det føles hårdt og kedeligt, fordi I har det sjovt med en bold ved fødderne.

Fodbold For Hjertet er et samarbejde mellem DBU, Hundige Boldklub, Hjerteforeningen og Greve Kommune.