Hjerteforeningen Glostrup/Rødovre

Foredrag om “hjerteflimmer”.

Skrevet onsdag d. 8. juni 2022

Hjertebanken på den gamle gård

Hjerteforeningen inviterer torsdag den 12. maj til et foredrag, der går lige i hjertet. Bogstavelig talt.

Langt de fleste kan nok huske, hvor de befandt sig, da fodboldspiller Christian Eriksen faldt om i Parken med hjertestop under sidste års EM-slutrunde på hjemmebane.

Christian Eriksen kæmpede sig tilbage til livet, og han er langt fra den eneste dansker, der har oplevet problemer med hjertet.

Hjerteforeningen regner med, at omkring en kvart million lider af atrieflimren, og at halvdelen ikke er klar over det. Hvis du gerne vil blive klogere på atrieflimren og andre hjerteproblemer, er der rig mulighed for at blive oplyst, når den lokale afdeling af Hjerteforeningen inviterer til gratis foredrag med ph.d., Anders Nissen Bonde, der er læge på Gentofte Hospital og i 10 år har forsket i atrieflimren i Danmark, England og USA.

Den lokale formand for Hjerteforeningen, Michael Dam, håber på stort fremmøde til det gratis foredrag, der giver svar på spørgsmål om hjerteproblemer og gode råd til forebyggelse, lindring og behandling.

”Der er nok mange, der kan nikke genkendende til hjertebanken, hurtig og uregelmæssig puls. Og måske også åndenød, svimmelhed, smerter i brystet og en følelse af uro eller angst. Det kan være tegn hjerteflimmer eller atrieflimren, som det hedder,” siger Michael Dam.

Arrangementet bliver holdt i Kostalden på Rødovregaard torsdag den 12. maj fra klokken 19 – 21.

Der er gratis adgang, og Hjerteforeningen giver lidt at drikke.