Hjerteforeningen Glostrup/Rødovre

Vil du gøre en forskel for hjertepatienter i dit lokalområde?

Skrevet onsdag d. 9. februar 2022

Kære medlem af Hjerteforeningen Glostrup/Rødovre/Albertslund/Brøndby/Hvidovre

Kunne du tænke dig at være bestyrelsesmedlem i vores lokalforening?

Hjerteforeningen har lokalforeninger over det meste af landet. De repræsenterer Hjerteforeningen i lokalsamfundet og sikrer Hjerteforeningens landsdækkende arbejde med oplysning, forebyggelse og patientstøtte. Lokalforeningerne er båret af frivillige kræfter.

Lokalforeningerne har vide rammer for deres aktiviteter, så længe aktiviteterne ligger inden for Hjerteforeningens formål. De kan fx arrangere foredrag, motionsaktiviteter og hjertecafeer, ligesom mange lokalforeninger anlægger hjertestier i deres område til gavn for folkesundheden.

Lige nu søger vi flere frivillige kræfter til vores bestyrelsesarbejde og vi håber, at du har lyst til at være med. Vi søger dig der har lyst til at igangsætte aktiviteter lokalt, være en del af en bestyrelse samt en del af et hyggeligt fællesskab med andre frivillige.

Hvad kan du forvente af Hjerteforeningen?

• At blive positivt modtaget
  • At være med til at sætte lokale projekter og aktiviteter i gang
  • At blive en del af et meningsfuldt lokalt fællesskab
  • At indgå i et større nationalt netværk af frivillige
  • At lokale aktiviteter bliver gjort synlige via blade, nyhedsbreve og hjemmeside.

Er du interesseret?

I vores lokalforening er der i forvejen nogle velkørende aktiviteter såsom Hjertemotion, foredrag, mm. Der er på nuværende tidspunkt, allerede nogle der ønsker at involvere sig fortsat, og du står derfor ikke alene.

Din indsats bidrager til, at vi i Hjerteforeningen i fællesskab kan sætte større fokus på sundhed og forebyggelse, hjælpe flere patienter og pårørende og sikre hjertesagen endnu større indflydelse. Din indsats er afgørende for Hjerteforeningens forankring og er med til at brede hjertesagen ud i hele landet.

Tøv ikke med at skrive til frivilligkonsulent Sara Lisberg Larsen ([email protected]) hvis du er interesseret i at være med eller gerne vil høre mere om, hvad det indebærer.

Lokalforeningens bestyrelse vælges på generalforsamlingen den 8. marts 2022.

Vi glæder os til at høre fra dig.

Med hjertelige hilsener

De frivillige i lokalforeningen