Hjerteforeningen Gentofte

Nyhedsbrev foråret 2023

Skrevet tirsdag d. 14. marts 2023

Kære alle medlemmer i Hjerteforeningen Gentofte.

Nu kommer foråret snart til Danmark og vi har heldigvis allerede fået meget mere lys – både om morgen og om aften.

Vi er her i Hjerteforeningen klar til foråret med mange spændende aktiviteter.

Vi er her i 2023 startet op med vores Hjertecafé, hvor vi i marts måned havde en fantastisk aften med foredrag af lægen Anders Nissen Bonde og vi fik mange dejlige og positive tilbagemeldinger om denne aften. Vi fortsætter derfor med at holde endnu en Hjertecafé aften og dette arrangement er i april måned. Kom og vær med til en hyggelig aften og hør et spændende foredrag. Vi serverer kaffe/te og kage til arrangementet.

Vores gå klub ”Skildpaddeklubben” starter også op igen her til foråret, hvor vi den første tirsdag i hver måned mødes et nyt sted og går en tur sammen. Vi får gode fortællinger om stedet, undervejs mens vi går. Det er altid meget hyggeligt med vores gåture og der er igennem tiden opstået mange nye venskaber. Der serveres kaffe/te og kage under turen.

Vi har også igen i år vores fantastiske yoga event i Øregårdsparken – hvor vi er udenfor i parken og bliver undervist af en professionel underviser. Der er vand og frugt til alle deltagerne. Der afholdes to yoga event om året – en i juni måned og en i august måned.

Derudover har vi også stadig vores meget populære hjertemotion hver onsdag i tranehaven, hvor der også undervises af en professionel underviser. Der er også altid frugt til alle deltagerne. Der er lige i øjeblikket en venteliste til vores hold, men hvis I ønsker at deltage på hjertemotion, skal I sende en mail til  [email protected].

Husk, at I altid kan se alle vores aktiviteter og arrangementer på vores hjemmeside, hvor vi løbende informere om vores tilbud til alle jer medlemmer.

Forårets aktiviteter er:

• Hjertecafé i Byens hus torsdag den 13. april kl. 19:00 – 21:00. Aftens foredrag handler om ”medicin mod hjertesygdomme”. Der vil blive serveret kaffe/te og kage til arrangementet. Hvis I ønsker at deltage til denne aften – send en mail til [email protected] – hvor I skal skrive, hvor mange der ønsker at deltage.
  • Skildpaddeklubben har sin første gåtur tirsdag den 11. april kl. 15:00. Vi skal på denne tur rundt i Bøllemosen – hvor vi mødes på Skodsborg station ca. kl. 15:00. Gåturen er på ca. 3 km. og der bliver fortalt gode historier om Bøllemosen, samt serveret kaffe/te og kage under turen. Hvis I ønsker at deltage i gåturen – send en mail til [email protected].
  • Yoga event afholdes i juni måned. Vi har ikke den præcise dato klar endnu – men det bliver en søndag i løbet af juni. Hold øje med vores hjemmeside https://lokal.hjerteforeningen.dk/gentofte – hvor vi skriver om alle vores arrangementer henover foråret og sommeren.

Næste nyhedsbrev vil blive sendt ud til alle medlemmerne i juni måned 2023.

Vi glæder os til et fantastisk samarbejde her i Gentofte Hjerteforening og til at se jer alle til vores spændende aktiviteter hen over året 2023.

På gensyn

Hjerteforeningen Gentofte