Gå med – hvert skridt tæller. Vi mødes hver søndag på P-pladsen ved Søndersø Vandværk

Gåture i naturen er en af de vigtigste og sundeste former for motion. Derfor går vi en tur hver søndag. Hvis intet andet er aftalt på Hjertestien ved Søndersø.

Vi følger myndighedernes og Hjerteforeningens corona-råd og anvisninger. Hvis du selv tager en kop med, vanker der en tår kaffe undervejs.

Vores motto: “GÅ – så går det nok” – lånt af professor Bente Klarlund.

Alle der kan gå – hurtigt eller langsomt – med eller uden gangredskaber – er velkomne. Også selvom du ikke er medlem af Hjerteforeningen. Den eneste forudsætning er, at du sætte det ene ben foran det andet.

Der er mulighed for at gå hele vejen rundt på hjertestien om Søndersø for de, der kan og vil – 5,4 km. Der vil også være mulighed for at en kortere tur, for de, der ikke er så godt gående. Det vigtigste er at komme i gang.

Find de gode travesko frem – tag dem på og kom med; vi går i Furesøs dejlige natur. Gåture er godt for både krop og sjæl.

Vi mødes på P-pladsen på Ballerupvej lidt før kl. 10:00. Her lynplanlægger vi turen, når vi ser hvem, der er dagens deltagere. Senest kl. 10:00 går vi fra P-pladsen. Vi aftaler af og til at gå en anden tur i vores naturskønne kommune, men der vil altid være opsamling på P-pladsen ved Vandværket på Ballerupvej. Så mød trygt op her 🙂

Vi afslutter turen, når vi efter har brugt benene og trukket frisk luft i ca. 1½ time. Så du kan nemt nå frokosten omkring kl. 12:30.

Tag bare naboen, din ægtefælle eller en god ven med.

Tilmelding er ikke nødvendig, men har Søren Traberg din mailadresse, vil du blive orienteret om nye steder at gå og opleve naturen.

Søndag den 27. juni er sidste gang inden sommerpausen i juli måned.

Praktiske oplysninger

P-Pladsen på Ballerupvej ved stien ned til Søndersø