Hjerteforeningen Furesø

“Gå med – hvert skridt tæller” – Kom med Hjerteforeningen Furesø ud at gå tur; første gang efter sommerpausen den 8. august kl. 10

Gåture er en af de sundeste former for motion. Og den er billig – ikke dyrt udstyr.

Vi har gjort professor Bente Klarlunds ord: “GÅ – så går det nok” til vores motto.

Alle er velkomne – også selvom du ikke er medlem af Hjerteforeningen. Den eneste forudsætning er, at du kan sætte det ene ben foran det andet.

Vi har hidtil haft fast mødested på P-pladsen ved Søndersø. Her mødes vi også, når vi starter efterårssæsonen den 8. august, men ellers vil der være en lille ændring. Vi regner med fremover at gå forskellige steder i vores nærområde. Det betyder, at mødestedet kan ændre sig fra gang til gang, men vi glemmer ikke Søndersø. Under corona-nedlukningen fra december 2020 har vi selv gået mange fine ture, som vi gerne vil dele med jer. Alle ture kan nås på cykel eller efter en kort biltur.

Turen om Søndersø er ca. 5,7 km, regnet fra og til P-pladsen øst for søen. Den er næsten helt vandret. Turen rundt tager os normalt 1 time og 10 – 20 min. Hvis en af de nye ture går lidt mere op og ned, bliver den kortere, så vi forventer samme tidsforbrug på selve turen: max 1½ time.

Ønsker du at deltage i vores gåture, er det nødvendigt, at du får at vide, hvor det aktuelle mødested er.  Derfor: send en mail til [email protected]. Skriv “søndagsgåtur” i emnefeltet og oplys dit navn (fornavn er nok) og evt. dit telefonnr. Så får du en mail fra Søren om mødestedet.

De bedste hilsener og  på forhåbentlig gensyn om søndagen fra Søren og Steen. Begge bestyrelsesmedlemmer i Hjerteforeningen Furesø.

OBS: Hvis du selv har en kop med giver foreningen kaffe og en velsmagende og hjertesund kiks efter turen.

Find traveskoene frem og kom med. Gåture i naturen er godt for både krop og sjæl. Tag naboen, din ægtefælle eller en god ven med.

Søndag den 28. november bliver sidste gang i 2021 inden julepausen, men vi ses igen i 2022.

Praktiske oplysninger

Søndersø rundt – mødested: kl. 10:00 - P-pladsen på Ballerupvej – øst for søen