“GÅ MED – hvert skridt tæller” kom med Hjf Furesø ud at gå i vores skønne natur

Gåture er en meget sund form for motion. Den er billig – kræver ikke dyrt udstyr.

Vi har gjort professor Bente Klarlunds ord: “GÅ – så går det nok” til vores motto.

Alle er velkomne – også selvom du ikke er medlem af Hjerteforeningen. Den eneste forudsætning er, at du kan sætte det ene ben foran det andet og gå ca. 5 km eller 1½ time i roligt tempo.

Vi har sådan en dejlig natur lige uden for døren – næsten lige meget, hvor du bor i Furesø Kommune.

Den benytter vi os af. Med jævne mellemrum bruger vi Hjertestien rundt om Søndersø, men i 2021 begyndte vi – under coronaens hærgen – at planlægge gåture til andre naturskønne steder i kommunen eller lige omkring kommunegrænsen. De enkelte gåture tilrettelægges sådan, at selve terrænet afgør, hvor langt vi går, men vi forventer samme tidsforbrug på alle turene: max 1½ time.

Har du lyst til at deltage i vores gåture, har du brug for at vide, hvor dagens aktuelle mødested er.  Du kan finde mødestedet her i kalenderen. Du kan også sende mail til gåturenes tovholder Søren Traberg – her: soren@keppie.dk– skriv “søndagsgåtur” i emnefeltet og oplys dit navn og dit tlf.-nr. så får du en mail fra Søren om mødestedet.

De bedste hilsener og  på gensyn om søndagen fra Søren og Steen; begge bestyrelsesmedlemmer i Hjerteforeningen Furesø.

OBS: Tag en kop med, så giver foreningen kaffe og en velsmagende og hjertesund kiks efter turen. Har du brug for vand undervejs, så tag selv en lille flaske vand med.

Find de gode travesko frem og kom med. Gåture i naturen gør godt for både krop og sjæl. Tag din ægtefælle, naboen eller en god ven med – ja dine børnebørn er også velkomne.

Søndag den 26. juni bliver sidste gang i 2022 inden sommerpausen. Vi ses igen søndag den 7. august.

Praktiske oplysninger

Fedtmosen og Smørmosen.
Mødested: Gammelgårdsvej 57 (over for Valnæsvej), Herlev.

Datoer
Søndag 29. maj 2022 kl. 10:00