Hjerteforeningen Furesø

“Gå med – hvert skridt tæller” Kom med Hjerteforeningen Furesø ud at gå

Gåture er en af de sundeste former for motion. Og så er den billig – kræver ikke dyrt udstyr.

Vi har gjort professor Bente Klarlunds ord: “GÅ – så går det nok” til vores motto.

Alle er velkomne – også selvom du ikke er medlem af Hjerteforeningen. Den eneste forudsætning er, at du kan sætte det ene ben foran det andet.

Vi har sådan en dejlig natur lige uden for døren – næsten lige meget hvor du bor i Furesø Kommune.

Den benytter vi os af. Med jævne mellemrum bruger vi Hjertestien rundt om Søndersø, men i 2021 begyndte vi at planlægge gåture til andre naturskønne steder i kommunen eller lige omkring kommunegrænsen. De enkelte gåture tilrettelægges sådan, at selve terrænet afgør, hvor langt vi går, men vi forventer samme tidsforbrug på alle turene: max 1½ time.

Ønsker du at deltage i vores gåture, har du brug for at vide, hvor dagens aktuelle mødested er.  Du kan finde mødestedet her i kalenderen, men sender en mail til gåturenes tovholder Søren Traberg – klik her: [email protected]– skriv “søndagsgåtur” i emnefeltet og oplys dit navn og dit tlf.-nr. så får du en mail fra Søren om mødestedet.

De bedste hilsener og  på gensyn om søndagen fra Søren og Steen; begge bestyrelsesmedlemmer i Hjerteforeningen Furesø.

OBS: Hvis du selv har en kop med giver foreningen kaffe og en velsmagende og hjertesund kiks efter turen. Har du brug for vand undervejs, så tag en lille flaske vand med.

Find de gode travesko frem og kom med. Gåture i naturen er godt for både krop og sjæl. Tag din ægtefælle, naboen eller en god ven med.

Søndag den 26. juni bliver sidste gang i 2022 inden sommerpausen. Vi ses igen søndag den 7. august.

Praktiske oplysninger

Terkelskov, Mølleådalen & Klevad mose. Ca. 5 km - en del op og ned
Mødested: P-pladsen ved Skovbørnehaven på Slangerupvej - 1,4 km vest for Lillevangsvaj.