Hjerteforeningen Furesø

“Gå med – hvert skridt tæller” Kom med HjF Furesø ud at gå i vores skønne natur

Gåture er en sund form for motion – også er den billig – kræver ikke dyrt udstyr.

Vi har gjort professor Bente Klarlunds ord: “GÅ – så går det nok” til vores motto.

Alle er velkomne. Du behøver ikke være medlem af Hjerteforeningen. Den eneste forudsætning er, at du kan sætte det ene ben foran det andet og gå ca. 5 km eller i 1½time i roligt tempo.

Vi har en dejlig natur lige uden for døren – næsten lige meget, hvor du bor i Furesø Kommune.

Den benytter vi os af. Med jævne mellemrum bruger vi Hjertestien rundt om Søndersø, men i 2021 begyndte vi at gå ture til andre naturskønne steder i kommunen eller lige udenfor kommunegrænsen. De enkelte gåture tilrettelægges sådan, at selve terrænet afgør, hvor langt vi går, men vi forventer samme tidsforbrug på alle turene: max 1½ time.

Ønsker du at deltage i vores gåture, har du brug for at vide, hvor dagens aktuelle mødested er.  Du kan altid finde mødestedet her i kalenderen. Men bedre er at sende mail til gåturenes tovholder Søren Traberg: soren@keppie.dk– skriv “søndagsgåtur” i emnefeltet og oplys dit navn og tlf.-nr., så får du direkte besked fra Søren om mødestedet.

De bedste hilsener og  på gensyn om søndagen fra Søren og Steen; begge bestyrelsesmedlemmer i Hjerteforeningen Furesø.

OBS: Hvis du selv har en kop med giver foreningen kaffe og en velsmagende og hjertesund kiks efter turen. Har du brug for vand undervejs, så tag en lille flaske vand med.

Find de gode travesko frem og kom med. Gåture i naturen er godt for både krop og sjæl. Tag din ægtefælle, naboen eller en god ven med.

Søndag den 26. juni bliver sidste gang i 2022 inden sommerpausen. Vi ses igen søndag den 7. august.

Hvis det er længe siden, du har gået ture, hvis du ikke kan gå ca. 5 km eller går meget langsomt, har vi nu fået en anden mulighed for at gå. Nemlig vores helt nye tilbud “GÅ MED” om onsdagen kl. 10:30. Kig nærmere på denne aktivitet i kalenderen.

Praktiske oplysninger

Vaserne øst.
Mødested: Kør ad vej 207 mod Bistrup, til højre ad Plantagevej, efter 800 m til venstre ad Turistvej, stop efter 600 m.
Søren Traberg
soren@keppie.dk