Hjerteforeningen Furesø

“Gå med – hvert skridt tæller” Kom med HjF Furesø ud at gå i vores skønne natur

At gå tur i naturen er en af de sundeste former for motion. Og så er den billig – kræver ikke dyrt udstyr.

Derfor har vi gjort professor Bente Klarlunds ord: “GÅ – så går det nok” til vores motto.

Alle er velkomne – også selvom du ikke er medlem af Hjerteforeningen. Den eneste forudsætning er, at du kan sætte det ene ben foran det andet og gå ca. 5 km eller 1½ time.

Furesø har dejligste natur lige uden for døren – næsten lige meget hvor du bor i kommunen.

Med jævne mellemrum går vi tur på Hjertestien rundt om Søndersø og dér starter vi også på søndag. Ellers går vi også andre naturskønne steder i kommunen eller omkring kommunegrænsen. De enkelte gåture tilrettelægges så det er terrænet, der afgør, hvor langt vi går. Vi forventer samme tidsforbrug på alle turene: ca. 1½ time – måske lidt mere, hvis der er meget, vi skal se på undervejs eller hvis vi nyder kaffepausen lidt længere. Men vi er tilbage ved udgangspunktet senest kl. 12:00 – så du kan nå frokosten hjemme eller ude.

Ønsker du at deltage i vores gåture, har du brug for at vide, hvor søndagens aktuelle mødested er.  Du kan finde mødestedet her i kalenderen. Alternativt kan du sende mail til tovholder Søren Traberg – klik her: [email protected] – så får du en mail fra Søren om mødestedet lige ind i din indbakke. Skriv “søndagsgåtur” i emnefeltet og oplys dit navn og dit tlf.-nr.

De bedste hilsener og  på gensyn fra Søren og Steen. Begge bestyrelsesmedlemmer i Hjerteforeningen Furesø.

OBS: Har du selv en kop med giver foreningen kaffe og en velsmagende og hjertesund kiks.

Har du brug for vand undervejs, så tag selv en lille flaske vand med.

Find traveskoene frem og kom med. Tag gerne din ægtefælle, naboen eller en god ven med.

Hvis det er længe siden, du har gået tur eller hvis du ikke kan gå ca. 5 km eller går meget langsomt, har vi nu fået en anden mulighed for at gå med andre. Nemlig vores nyeste tilbud “GÅ MED” om onsdagen kl. 10:30. Kig nærmere på denne aktivitet i kalenderen.

Ganløse Ore (også Kaldet Ganløse Orned) ny tur.
Mødested: P-plads Farumvej 90. Der er en ret stor åben bygning ved vejen.

Søren Traberg
soren@keppie.dk