Hjerteforeningen Furesø

“Gå med – hvert skridt tæller” – gå søndagstur med Hjerteforeningen Furesø

Gåture i naturen er en af de sundeste former for motion. Og så er den billig – kræver ikke dyrt udstyr.

Derfor har vi gjort professor Bente Klarlunds ord: “GÅ – så går det nok” til vores motto.

Alle er velkomne – du behøver ikke være medlem af Hjerteforeningen. Den eneste forudsætning er, at du kan sætte det ene ben foran det andet og gå ca. 5 km eller 1½ time.

Furesø har den dejligste natur lige uden for døren – lige meget hvor du bor i kommunen.

Vi går af og til tur på Hjertestien rundt om Søndersø, men det er der også mange andre , der gør. Så nu går vi også andre naturskønne steder i kommunen eller lige udenfor.

Den enkelte gåture tilrettelægges efter terrænet. Går det meget op og ned går vi ikke helt så langt, som hvis vejen er ‘lige ud af landevejen’. Vi bruger 1½ – 2 timer inkl. en kaffepause. Vi er tilbage ved vores udgangspunktet senest kl. 12:00 – så du kan nå frokosten hjemme eller ude.

Vil du deltage i vores gåture, har du brug for at vide, hvor søndagens aktuelle mødested er.  Mødestedet kan du altid finde her i kalenderen. Eller du kan sende mail til Søren Traberg – klik her: så får du mail om mødestedet lige ind i din indbakke. Skriv søndagsgåtur i emnefeltet og oplys dit navn og dit tlf.-nr.

Vi ses på søndag fra tovholderne Søren og Steen – bestyrelsesmedlemmer i Hjerteforeningen Furesø.

OBS: Har du selv en kop med giver foreningen kaffe og en velsmagende og hjertesund kiks.

Har du brug for vand undervejs, så tag selv en lille flaske vand med.

Find traveskoene frem og kom med. Tag gerne din ægtefælle, naboen eller en god ven med.

Hvis det er længe siden, du har gået tur eller hvis du ikke kan gå ca. 5 km eller går meget langsomt, har vi en anden mulighed for at gå sammen med andre. Nemlig vores nyeste tilbud “GÅ MED” om onsdagen kl. 10:30. Kig nærmere på denne aktivitet i kalenderen.

Nørreskov.
OBS Nyt mødested: Frederiksborgvej, nær ved den sydlige
skovkant 500 m nordvest for Kollekolle.

Søren Traberg
soren@keppie.dk