“Gå med – hvert skridt tæller” Kom med HjF Furesø ud at gå i vores skønne natur

Gåture er en sund form for motion; og så er den billig – kræver ikke dyrt udstyr.

Vi har gjort professor Bente Klarlunds ord: “GÅ – så går det nok” til vores motto.

Alle er velkomne. Også selvom du ikke er medlem af Hjerteforeningen. Den eneste forudsætning er, at du kan sætte det ene ben foran det andet og gå ca. 5 km eller 1½ time i roligt tempo.

Vi har den dejligste natur lige uden for døren – næsten lige meget, hvor du bor i Furesø Kommune.

Den benytter vi os af. Med jævne mellemrum vender vi tilbage til Hjertestien rundt om Søndersø. Men i 2021 begyndte vi – under coronaen – at planlægge gåture til andre naturskønne steder i kommunen eller lige udenfor kommunegrænsen. De enkelte gåture tilrettelægges sådan, at selve terrænet afgør, hvor langt vi går, men vi forventer samme tidsforbrug på alle turene: max 1½ time.

Ønsker du at deltage i vores gåture, har du brug for at vide, hvor dagens aktuelle mødested er.  Du kan altid finde mødestedet her i kalenderen. Bedre er det måske at sende mail til gåturenes tovholder Søren Traberg: soren@keppie.dk– skriv “søndagsgåtur” i emnefeltet og oplys dit navn og tlf.-nr. så får du direkte besked fra Søren om mødestedet.

På gensyn om søndagen fra Søren og Steen; begge bestyrelsesmedlemmer i Hjerteforeningen Furesø.

OBS: Hvis du selv har en kop med giver foreningen kaffe og en velsmagende og hjertesund kiks efter turen. Har du brug for vand undervejs, så tag en lille flaske vand med.

Find de gode travesko frem og kom med. Gåture i naturen er godt for både krop og sjæl. Tag din ægtefælle, naboen eller en god ven med – ja dine børnebørn er også velkomne.

I dag er det sidste gåtur før sommerpausen i juli måned. På gensyn igen søndag den 7. august.

Praktiske oplysninger

Søndersø rundt + Hangar 214.
Mødested: P-plads på Ballerupvej øst for søen.

Søren Traberg
soren@keppie.dk