Hjerteforeningen Furesø

“GÅ MED – hvert skridt tæller” – gå tur med HjF Furesø

Vi går tur i den skønne natur, som vores kommune og omegn byder på. Det er gratis, det gør godt for krop og sjæl og så er det forebyggende for alskens skavanker. Vigtigt: Denne form for motion kræver ikke dyrt udstyr.

Professor Bente Klarlunds ord: “GÅ – så går det nok” er vores motto.

Alle er velkomne. Du behøver ikke være hjertesyg eller medlem af Hjerteforeningen. Der er kun én forudsætning, nemlig at du kan gå ca. 5 km eller 1½ time i jævnt tempo. Vi gør holdt fra tid til anden, hvis vi får øje på noget interessant på turen.

I hver sæson går vi altid en tur på Hjertestien rundt om Søndersø. Det er der også mange andre, der gør. Derfor finder vi andre naturskønne steder til vore gåture – i Furesø eller lige udenfor.

Gåturene tilrettelægges efter terrænet. Er der mange bakker, går vi ikke helt så langt, som hvis stien er ‘lige ud af landevejen’. Vi bruger ca. 1½ – 2 timer inkl. en kaffepause, så vi er tilbage ved vores udgangspunktet kl. 12:00. Du kan fint nå frokosten hjemme eller ude.

Vil du med, skal du vide, hvor søndagens aktuelle mødested er.  Det finder du her i kalenderen. Du kan også sende mail til Søren Traberg: her . Så får du mail om mødestedet i din indbakke. Skriv søndagsgåtur i emnefeltet og oplys dit navn og dit tlf.nr.

Vi håber, vi ses på søndag! Hilsen fra Søren og Steen – tovholdere og bestyrelsesmedlemmer i Hjerteforeningen Furesø.

OBS: Har du en kop med giver foreningen kaffe med en velsmagende og hjertesund kiks til.

Har du brug for vand undervejs, så tag selv en lille flaske vand med.

Find traveskoene frem og kom. Tag gerne din ægtefælle, naboen eller en god ven med.

Hvis det er længe siden, du har gået tur eller hvis du går meget langsomt, har vi en anden mulighed for at gå sammen med andre. Nemlig vores tilbud “GÅ MED” om onsdagen kl. 10:30. Kig nærmere på denne aktivitet i kalenderen.

Lille Hareskov og Tibberup Å.
Mødested: P-plads nord for restaurant Skovlyst.
Søren Traberg
soren@keppie.dk