Patientklubber

Hjerteforeningen har etableret en række landsdækkende klubber for særlige grupper af hjerte-kar-patienter. Som medlem af Hjerteforeningen kan man vælge også at være med i en eller flere af disse klubber. I klubberne foregår også aktiviteter, som er arrangeret og gennemført af frivillige. Læs mere om de enkelte klubbers formål og medlemskreds her:

Børneklubben
Hos Hjerteforeningens Børneklub kan forældre til børn, der er født med hjertesygdomme, hente råd, hjælp og vejledning af andre hjertebørnsforældre.

Børneklubbens hjemmeside

Hjerte- og Lungetransplantationsklubben
En klub for hjerte/lunge transplanterede, transplantionsgodkendte og pårørende. Klubben arrangerer foredrag og debatter, der vedrører transplantation. Du har også mulighed for at møde andre, som har gennemgået en transplantation.

Transplantationsklubbens hjemmeside

ICD-klubben
ICD-klubbens formål er, at man mødes og udveksler erfaringer som bærere af en ICD, at støtte og hjælpe hinanden, hvis der er spørgsmål eller opstår psykiske problemer for både patienter og pårørende..

ICD-klubbens hjemmeside

GUCH
Hjerteforeningen GUCH varetager interesser for unge og voksne med medfødte hjertefejl og kredsløbssygdomme. Uanset om du lever et helt normalt liv og fx knap nok har skænket dit ar på brystkassen en tanke, eller om du må tage særlige hensyn til din medfødte sygdom, er du velkommen.

GUCHs hjemmeside