Giv Liv

HF_logo_2

Hjerteforeningen har sammen med Dansk Råd for Genoplivning udviklet et nyt koncept for genoplivningskurser, et såkaldt ‘Hjerteredderkursus – 30 minutters intro i genoplivning’

Giv Liv projektet, som ‘Hjerteredderkursus – 30 minutters intro i genoplivning’ indgår i, er støttet af Østifterne og består grundlæggende af kurser i genoplivning på 30 minutter. Formålet med disse korte kurser i genoplivning er, at give flere danskere basal viden om genoplivning og dermed få flere til at træde til og turde at handle ved hjertestop. På den måde sikrer vi, at flere overlever et hjertestop uden for hospitalet. Giv Liv projektet havde som ambition at undervise 30.000 danskere i genoplivning inden udgangen af 2019 – en ambition der allerede blev opfyldt i foråret 2019. Hjerteforeningen og Dansk Råd for Genoplivning har på nuværende tidspunkt uddannet mere end 700 frivillige instruktører, som kan tilbyde Hjerteredderkurser – 30 minutters intro i genoplivning til borgere i hele landet.