Hjerteforeningen Frederikssund

Skrevet tirsdag d. 1. oktober 2019

Ny klinik på Nordsjællands Hospital, Hillerød
Polyfarmaciklinikken
Under det ikke specielt mundrette navn gemmer der sig en fantastisk mulighed, såfremt du er bruger af mange forskellige typer medicin – og er motiveret for at få en korrekt medicinering.  Via egen læge kan du henvises til klinikken.  Efter en indledende samtale med en farmaceut vil du efterfølgende, i samarbejde med en speciallæge, finde ud af om det er den rigtige medicin du får.  Der tilbydes både ambulatoriebesøg, og for dem der ikke har mulighed for dette, tilbydes et besøg i hjemmet. Såfremt du har behov herfor, tilbydes indlæggelse, hvor skift af medicin eller afgiftning kan foregå på hospital. Fordelene er; at du måske skal tage mindre medicin, opleve færre bivirkninger samt få et bedre overblik over din medicin og dens virkningsområde.

Læs mere på: www.nordsjaellandshospital.dk/polyfarmaciklinik

Lyder det interessant? Så kontakt din praktiserende læge.