Hjerteforeningen Frederikssund

Gå for flere hjertestartere i Frederikssund Kommune

Skrevet mandag d. 22. marts 2021

Gå for flere hjertestartere i Frederikssund Kommune

Hjerteforeningen opfordrer til at starte indsamlingsgrupper, der går for en hjertestarter ved Hjerteforeningens Landsuddeling den 30. maj 2021. Igen i år bliver Landsuddelingen coronasikker, så alle trygt kan tage del i at samle ind, så der kan komme flere hjertestartere op at hænge i lokalområdet.

Flere hjertestartere giver mere tryghed, og Hjerteforeningen i Frederikssund håber derfor, at mange vil deltage i år, når Hjerteforeningen ved Landsuddelingen 2021 samler ind for at kunne dele hjertestartere ud. Brug af hjertestartere ved et hjertestop kan betyde forskellen på liv eller død, derfor opfordres du til at starte en indsamlingsgruppe.

Sådan får du en gratis hjertestarter

Alt hvad det kræver at få en gratis hjertestarter er, at du starter en indsamlingsgruppe og inviterer mennesker i dit netværk til at gå mindst 15 indsamlingsruter søndag den 30. maj. Derefter modtager I en gratis hjertestarter, og I beslutter selv, hvor den skal placeres, blot skal den være tilgængelig hele døgnet. Den kan fx hænge ved den lokale sportsforening, ved offentlige fællesarealer eller lignende. Hjertestarteren bliver professionelt monteret i et klimaskab af en elektriker fra TS-gruppen. Derudover modtager gruppen igen i år et års ServicePlus-aftale. Det betyder, at hjertestarteren konstant bliver overvåget, og at service, skift af batteri og elektroder samt erstatning ved tyveri sker uden besvær og omkostninger for ejeren. Efter det 1. år står sportsklubben, boligforeningen, grundejerforeningen selv for det årlige strømforbrug på ca. kr. 500, samt udskiftning af batteri og elektroder ca. kr. 2.200, hvert 4. år.

Du kan læse mere og starte en gruppe på: gådigtilenhjertestarter.dk

Vælg menupunktet ”Start en gruppe” – og så er du i gang!

Digitale ruter
Hjerteforeningen gentager succesen fra sidste år med digitale ruter til Landsuddelingen. En digital rute er et alternativ eller et supplement til at gå en traditionel rute. Du opretter en online indsamling, som du opfordrer familiemedlemmer, venner og kollegaer til at donere til via Mobilepay eller betalingskort. I disse coronatider er det samtidig en god måde at deltage på, hvis man fx er i risikogruppen eller ikke føler sig tryg ved at stemme dørklokker.

Kontantfri indsamling
Desuden er Landsuddelingen helt kontantfri igen i år – også på de fysiske ruter – så alle donationer sker med Mobilepay, SMS eller bankoverførsel, så kontanter ikke konstant skal skifte hænder, og danskerne nemt kan holde god afstand.

Ellers gå ind på Hjerteforeningens hjemmeside, hvor der står yderligere omkring Landsuddelingen.

Kontakt oplysninger:

Lissie Rosenager