Hjerteforeningen Fredericia

Børnebørnenes madværksted

Hjerteforeningen har bestemt at lukke op for aktiviteter igen fra d 3/6-20

Derfor har vi sat de 2 sidste datoer til d 9 og 16 juni 2020 kl 16 – 19. Vi glæder os til igen at lave mad sammen med bedsteforældre og børnebørn igen

Tirsdag d 1 oktober 2019 går vi igang med vores 3 omgang af børnebørnenes madværksted.  Denne gang med elever fra Kirstinebjergskolen og deres bedsteforældre. Det er elever fra 4-6 klassetrin. Holdet består af 8 børn og deres bedsteforældre og der var rift om pladserne.

Børnebørnenes madværksted er sjove madkurser for børn og bedsteforældre. Et madkursus hos os betyder hyggeligt samvær på tomandshånd og fælles madoplevelser i Hjerteforeningens kulinariske køkkenunivers.

Kålchips, blå smoothies og madmuffins. Det er nogle af stoppestederne på deres nye fælles madrejse. På Børnebørnenes madværksted laver de mad sammen på fire kursusgange. Undervisningen foregår i mindre hold under kyndig vejledning af en uddannet underviser. Undervejs lærer de hinanden bedre at kende, når de snakker madkultur før og nu, spirer pink grønkål sammen og spiller ’madkrig’ med sunde og usunde madvarer.

Samtalekøkken på en ny måde

Hvad fik du til aftensmad som barn, bedste? Hvad spiser I henne i skolen i dag? Hvad er sushi og har du nogensinde fanget din egen fisk? Historiefortælling står højt på programmet i Børnebørnenes madværksted – og spørgsmålene fra både børn og bedsteforældre hober sig op, når der hakkes og snakkes om gryderne.

Praktiske oplysninger

Kirstinebjergskolen