Generalforsamling d 4/3-20 kl 19,00

Skrevet torsdag d. 6. februar 2020

Hjerteforeningen i Fredericia byder på generalforsamling og spændende foredrag om pacemakere.
Inden den årlige generalforsamling vil Tomas Y. Nørrestrand, læge på Kolding Sygehus, komme med et oplæg omkring pacemakere. Her vil du blive taget med på en illustreret rejse med oplysninger om, hvordan en svensker i 1950’erne konstruererede den første pacemaker i en skocremes-dåse, over vores dages moderne enheder, hvoraf nogle har mulighed for at genoplive patienterne på samme vis som hjertestartere, og til de nye mini-enheder, som implanteres direkte ind i hjertet.

Undervejs vil der være rig lejlighed for at se nærmere på de medbragte modeller af pacemakere og naturligvis mulighed for at komme med spørgsmål

På den efterfølgende generalforsamling kan du høre om foreningens arbejde, såvel lokalt som nationalt. Du kan også høre mere om at være frivillig i Hjerteforeningen og herved hjælpe til i forbindelse med vores forskellige aktiviteter, såsom blodtryksmåling, hjertemotion, Børnebørnenes Madværksted, Landsindsamling m.m.
Mød op onsdag 4. marts kl. 19 i Det Store Cafeteria i Seniorhuset I P Schmidt, Vendersgade 4.
Der serveres kaffe og brød i pausen, så tilmelding er nødvendig senest 2. marts kl. 12 på fredericia@hjerteforeningen eller via SMS eller tlf. 24619631.