Hjerteforeningen Fredensborg

Nyhedsinformation august 2021

Skrevet mandag d. 23. august 2021

Nu er sommeren ved at være på held og vi kan igen bevæge os rundt efter Corona – selvfølgelig med omtanke.

Ugentlig Gåtur – hver torsdag

Vi er allerede startet op med vores ugentlige gåture – hver torsdag kl. 10:00. Vi mødes foran ishuset foran Fredensborg Slot. Alle er velkommen – bare mød op.

Hjertemotion

Hjertemotion er er for Hjerteforeningens medlemmer, som gerne vil træne under kyndig vejledning af uddannet fysioterapeut. Har du været igennem kommunes genoptræningsprogram eller træner et andet sted i forvejen har ikke betydning. Hvis du har eller har haft en hjertesygdom eller blot ønsker at styrke din krop, er du velkommen.

Hjertemotion er 1 times træning en gang om ugen, fordelt over 16 gange i efteråret o 16 gange i foråret.

Træningen foregår i træningslokalerne på Lystholm Pleje- og Aktivitetscenter i Fredensborg. Fysioterapeuten tilpasser træningen til dig og det du kan præstere.

Træningen foregår hver tirsdag. Første gang 31. august 2021.

Hold 1               kl. 16:00 til 17:00

Link til tilmelding: https://kurser.hjertemotion.dk/kurser_tilmeld.aspx?id=174

Hold 2               Kl. 17:00 til 18:00

Link til tilmelding: https://kurser.hjertemotion.dk/kurser_tilmeld.aspx?id=176

Efter træningen server Hjerteforeningen vand og frugt til hyggeligt samvær, hvor der kan udveksles erfaringer med at leve med en hjertesygdom eller hvad snakken kan falde på.

Sidste træning i 2021 er 14. december 2021

Deltager betaling er kr. 600,00 for 2. halvår 2021 (16 gange). Betales til Hjerteforeningens bankkonto, Reg. Nr. 6301 Konto nr. 0001684582.

Er der yderligere spørgsmål kontakt Gitte Christiansen, tlf. 40432423, eller mail [email protected]

Fodbold for hjertet

I foråret 2021 startede Hjerteforeningen Fredensborg aktiviteten ”Fodbold for Hjertet” i samarbejdede med DBU, Fredensborg BI, Hjerteforeningen og Fredensborg Kommune.

Der trænes hver tirsdag fra kl. 10-11

Stedet for træningen er på Fredensborg Stadion, Kastanievej 16A, 3480 Fredensborg

Du kan trygt være med, for du er i sikre hænder på Fodbold For Hjertet: Træneren er uddannet i at tage hensyn og lave øvelser og træning, som passer til os alle på holdet. Vi slutter altid af med ’3. halvleg’ i form af hyggeligt samvær og snak

Yderligere informationer: Grethe Romme på mail: [email protected] eller telefon 24246836.

Med hjertelig hilsen

Hjerteforeningen Fredensborg