Hjerteforeningen Fredensborg

Kan flavonoider i kosten nedsætte dødeligheden ved hjertesygdomme?

Skrevet torsdag d. 8. april 2021

Kan flavonoider i kosten nedsætte dødeligheden ved hjertesygdomme?

I samarbejde med Hjerteforeningen i Allerød tilbyder vi et foredrag med ovenstående indhold, afholdt som webinar, med

Læge, Ph.d. Frederik Dalgaard fra Herlev Hospitals Hjerteafdeling
onsdag den 21. april 2021 kl. 16-17.

Ny forskning tyder på, at der er noget om snakken, når man siger, at ”Et æble om dagen holder lægen væk”.
Flavonoider er bioaktive stoffer, som findes i æbler og andet frugt, grønt, vin og te. De beskytter planterne imod skade fra insekter og sollys. Meget tyder på, at flavonoider også beskytter os mennesker imod hjertekarsygdomme.
Er flavonoiderne svaret på, hvorfor det er sundt at spise frugt og grønt?

Hør/se dette webinar og bliv klogere på alle de spændende aktive stoffer, som måske vil revolutionere, hvad vi i fremtiden spiser af frugt og grønt.

Webinaret er åbent for alle medlemmer af Hjerteforeningen i Allerød, Fredensborg, Frederikssund, Furesø og Rudersdal.

Af tekniske årsager er tilmelding nødvendig, og der er åbent for tilmelding fra fredag den 9. april til mandag den 19. april.

Du tilmelder dig ved at sende en e-mail på: [email protected]
og i emnefeltet skrive: Webinar.

Praktiske oplysninger:
Du vil et par dage før webinaret modtage et link, for deltagelse.
Det er gratis at deltage.

Kontaktperson: Grethe Romme, [email protected]

svaret på, hvorfor det er sundt at spise frugt og grønt?

Du tilmelder dig ved at sende en e-mail på: [email protected]
og i emnefeltet skrive: Webinar.

Praktiske oplysninger:
Du vil et par dage før webinaret modtage et link, for deltagelse.
Det er gratis at deltage.

Kontaktperson: Grethe Romme, [email protected]