Hjerteforeningen Faxe

FOREDRAG

Skrevet mandag d. 12. februar 2024

“Ventesorg – at leve i uvished”

Den 14. marts kl. 19-21 afholdes der et foredrag med Birgitte Behrendt “Ventesorg – at leve i uvished”, som sætter fokus på den særlige type sorg og de svære følelser, der opstår, når man som pårørende venter på, at ens kære skal dø eller vende hjem. For nogen varer ventetiden i flere år. Ventesorg har ingen alder og kan ramme alle, uanset om du er pårørende til en med uhelbredelig sygdom eller en forsvunden person.
Hør Birgitte Behrendt fortælle om sorgen og om hvad man stiller op, når sorgen ikke længere er ny, men akkurat lige så opslidende, og når omgivelserne ikke længere spørger ind, så man føler sig alene med sin sorg.

Vi håber i den forbindelse, at lokale patientforeninger kunne have lyst til at komme og have en stand. Dørene åbner en time før foredraget, altså kl. 18. Her håber vi at kunne give deltagerne mulighed for at få indblik i de tilbud og muligheder der er til patienter og deres pårørende i foreningsregi.

Det foregår på Faxe Sundhedscenter, Forhallen, Præstøvej 78, 4640 Faxe.

Standene skal være klar kl. 18 – så der er mulighed for at stille op fra kl. 17. Ønsker man som forening at have en stand, skal man tilmelde sig til pårørendevejleder Michelle Nielsen tlf. 56203381, senest den 7. marts.