Hjerteforeningen Favrskov

Hjertemotion

Skrevet lørdag d. 12. marts 2022

Kære hjertepatient

Efter den første genoptræning i Favrskov Kommune er det vigtigt at fortsætte med at motionere. Derfor tilbyder Hjerteforeningen dig at deltage på motionshold, cykelture og/eller ture på hjertestierne.

Hvis der viser sig interesse for andre motionsformer, er vi åbne over for at arrangere andet.

Motionshold.

Der er motionshold i Hadsten og Hammel, bliver der deltagere nok, vil vi også kunne arrangere noget andre steder, f. eks. Hinnerup og/eller flere hold.

Indtil videre foregår motionen som angivet her:

Hammel: Tirsdage 15.30 i Inside

Hadsten: Onsdage 15.30 i Sundhedscentret

Begge forløber over 2x 16 uger fra ca. 15/8 til ca. 15/12 samt ca. 15/1 til ca. 15/5, og koster 400 kr. pr 16 gange.

Ved behov kan træningstiderne forlænges.

Cykelhold

I samarbejde med Ældresagen cykles hver torsdag kl. 10 fra P-pladsen ved Vester Skovvej/Vestre Ringvej krydset i Hadsten. Deltagelse er gratis, du skal bare have cykel (el, eller almindelig efter eget valg), gul vest og hjelm.

Turen er typisk 20 km, og varer knap 2 timer. Hastigheden afpasses så alle kan være med, og opleve en god tur.

Den første torsdag i måneden drikkes kaffe ved borde/bænke undervejs.

Hjertestier

Hjerteforeningen har etableret hjertestier i Hammel og Hadsten, og i Himmerrigsskoven mellem Hinnerup og Grundfør. (Indvies 26. marts 2022)

Hjertestierne er til fri afbenyttelse året rundt. Hjerteforeningen arrangerer flere gange årligt fællesture, ofte med naturvejleder, på stierne.

Du kan finde stierne på hjerteforeningens hjemmeside.

Gratis, og godt for helbredet

Øvrige tilbud

På Hjerteforeningens hjemmeside kan du få overblik over foreningens mange andre tilbud  om arrangementer, information og støtte i en ny og følsom situation.

Information

Spørgsmål, tilmelding og forslag kan rettes til Vagn Salling Poulsen, [email protected], eller 2325 1989.

Vi glæder os til at se jer til vore arrangementer.

Venlig Hilsen

Hjerteforeningen, Favrskov afdeling