Hjerteforeningen Egedal

AFLYST -Gå tur med fuglekig

Gå tur med Fuglekig

Hjerteforeningen Egedal inviterer dig til en hyggelig gåtur med Dansk Ornitologisk Forening, som vil guide og fortælle om rådet forskellige fugle.

Den 26. maj kl. 10.00

Vi mødes kl. 10 på parkeringspladsen overfor Farumvej 90, 3660 Stenløse. Det er lige ved stoppestedet for bus 334, der afgår fra henholdsvis Holte St. og Stenløse St. Stoppestederne hedder enten Farumvej 127 eller Farumvej 90, alt efter hvilken retning man kommer fra.

Vi ser efter småfugle og rovfugle i skoven, og udover flagspætte, bogfinke, gærdesmutte, forskellige mejser og rødhals, håber vi også på sortspætte og ravn.
Turen varer cirka 2,5 timer, og det anbefales, at man ifører sig fodtøj og påklædning tilpasset vejret. Der kan nogle steder være mudret, hvis det har regnet de foregående dage.
Hvis man selv har en kikkert, skal den selvfølgelig medbringes. Vi har specielle kikkerter med til børn, som også kan bruges af voksne – ligesom vi har vådservietter og håndsprit.
Vi holder en pause undervejs, så medbring selv lidt forplejning.

Bemærkninger: I tilfælde af dagsregn vil turen blive aflyst.

Turen er gratis, med du skal tilmelde dig ved at trykke på dette link.

Tilmeld dig her – TRYK HER

Spørgsmål af faglige karrater:

Kontakt eventuelt ornitologerne Alice Nørhede (20775005)/Jan Sørensen(41637566)

Vi glæder os til at se dig.

Hjerteforeningen Egedal

Farumvej 90 3660 Stenløse