Hjerteforeningen København K/Ø

Nye restriktioner pga. Corona – og udsættelse af genåbning af Sundhedshuset

Skrevet mandag d. 26. oktober 2020

Da regeringen i fredags d. 23/10 meddelte nye restriktioner pga. den aktuelle coronasituation, følger Hjerteforeningen naturligvis trop og der gælder derfor for vores aktiviteter:

Forsamlingsforbud: Gældende fra mandag d. 26/10 til søndag d. 22/11.
Fra dags dato må der kun være forsamlet 10 deltagere på de aktiviteter, der afholdes i Hjerteforeningens regi.
For København K/Ø’s vedkommende betyder det, at vi på vores lørdagsgåture sender deltagerne ud i hold på max. 10 personer med 5-10 min. mellemrum.

Krav om mundbind: Gældende fra torsdag d. 29/10-2020 frem til onsdag d. 2/1-2021.
Krav om mundbind gælder alle ikke-siddende personer indendørs på kultur-institutioner og idrætsfaciliteter.
Man skal have mundbind på, når man ikke udøver sin idrætsaktivitet og fx er i et lounge-område, ankommer til hallen mv. Kravet gælder alle vores aktiviteter, som afholdes indendørs på offentligt tilgængelige lokationer.

Vedr. vores hjertemotionshold – Sundhedshuset i Randersgade har meddelt:
Desværre er smittetallene nu igen så høje, og anden bølge af corona har sit tag i Danmark. Det vil derfor være for risikabelt at åbne for flere mennesker i sundheds-husene. Vi giver jer en status igen primo december, men vi kan selvfølgelig heller ikke kan garantere genåbning til den tid.