HJERTEBRO arrangerer cykelture

Skrevet tirsdag d. 6. april 2021

Hjertebro-samarbejdet (de københavnske lokalforeninger samt Frederiksberg) glæder os over at kunne tilbyde 5 cykeltursarrangementer i løbet af foråret og forsommeren 2021.

Turliste:
Søn. 25. april kl. 10 – Vestamagertur
Man. 3. maj kl. 10 – Dragørtur
Søn. 16. maj kl. 10 – Havneringen rundt
Lør. 29. maj kl. 11.30 – Dyrehaven
Søn. 20. juni kl. 10 – Den grønne sti og Nørrebroruten

Se detaljer om de enkelte ture: distance, varighed, rute, tilmelding m.v. ved at klikke på linkene ovenfor i turlisten eller i AKTIVITETS-kalenderen i web-sitets højre side.

Hvis du er til stramtsiddende lycra-cykeltøj og lynhurtige racercykler er dette ikke noget for dig.

Vi forestiller os at det skal være et hyggehold, hvor der tages hensyn til alle og der også bliver tid til det sociale. Tempoet vil være moderat, der skal være god tid til at kigge sig omkring og der vil være indlagt pauser. Jævnligt sker opsamling, så ingen bliver ladt tilbage.

Hvis du ikke er medlem af Hjerteforeningen koster hver tur kr. 30, som betales kontant ved turstart.

Turene gennemføres kun, hvis der er 50% tilmeldte af det maksimale antal – og kan ligeledes aflyses i tilfælde af for dårligt vejr.

Når du har tilmeldt dig til en tur, vil du få en mail med ”sidste nyt” et par dage før turstart – herunder om der er nye eller ændrede  restriktioner i forbindelse med Corona-situationen.

Hvorfor er cykling godt? Her kan bl.a. nævnes:

• Cykling giver et bedre helbred. Cykelmotion styrker kredsløbet og sætter gang i benene. Det forbedrer konditionen og kroppens evne til at optage ilt bliver bedre. Cykling er heller ikke så belastende som løb. Har du fx problemer med dårlige knæ eller overvægt er cykling en rigtig god form for motion.
  • En kilde til frisk luft
  • Godt for humøret – ved cykling frigøres endorfiner
  • Øger muligheden for vægttab
  • Cykling er med til at opbygge muskelmassen i benene