Hjerteforeningen København K/Ø

Hjertecafé med foredrag: Hjertestop – og genoplivning

Giv Liv-instruktørerne skal give borgere mod på at gribe ind og yde genoplivning ved hjertestop.

Hvert år får ca. 5.000 personer hjertestop uden for hospital.

Chancen for overlevelse ved hjertestop afhænger af, om der er et vidne, som gør noget og tør træde til, dvs. ringer 1-1-2 og starter livreddende førstehjælp.

Læge og Giv Liv-instruktør Joakim Grant Frederiksen vil holde et oplæg om hjertestop, samt vise, hvordan man yder livreddende førstehjælp i tilfælde af hjertestop. Du vil også lære at bruge en AED (hjertestarter).

30 tryk og 2 pust gør en forskel, når først uheldet er ude!

Alle er velkomne og arrangementet er gratis. Lokalforeningen byder på kaffe og frugt/kage.

Hjertecaféen på Østerbro er et månedligt mødested for borgere med hjerte-kar-sygdomme eller pårørende til hjertesyge. Der er mulighed for at få udbredt kendskabet til sygdommen og hvordan den kan håndteres samt udveksle erfaringer med andre.

Nabo Østerbro
Odensegade 6