Hjerteforeningen København K/Ø

HJERTEBRO cykeltur – Østamager

HJERTEBRO (Kbh. S, K/Ø, N/NV og V samt Fr.berg) arrangerer cykeltur på Østamager.

Vi mødes kl. 11 ved Metrostation Femøren.

Turen går via den kunstige halvø til Øresundsvej. Videre øst for Kløvermarken og ind i Christiania ad den nye cykelrute. Tværs igennem Christiania næsten indtil hovedindgangen, hvor vi finder trolden Green George.

Hvis der er mange gående på Christiania, skal vi muligvis trække cyklen noget af vejen. Efter et kort foto-stop kører vi ud på Prinsessegade og fortsætter ud til Holmen.

Næste stop er skibakken (Copenhill) Vindmøllevej 6. Her vil vi opholde os 1 time, så der både er tid til at spise den medbragte mad, samt gå – eller tage elevator – 85 meter op, hvor der er en forrygende udsigt både ud over Amager, Øresund og København. Det koster ikke noget at komme op på bakken. Der er toiletter på området.

Til slut cykler vi tilbage forbi Kløvermarken og fortsætter ligeud (cykelsti) til Øresundsvej. Vi drejer til venstre ned mod stranden og finder her et sted at drikke kaffe/the. Her slutter turen.

Husk venligst godt med væske og en god madpakke.

Tilmelding og yderligere information sker via følgende link: Cykeltur Østamager

Når du har tilmeldt dig, SKAL du få besked om at du er optaget via mail fra Hjerteforeningen. Tjek evt. spamfilter.

Afbud meldes til Margit Grome, tlf: 40 41 94 76

Ruten ser således ud: