Hjerteforeningen Bornholm i en corona – tid

Skrevet mandag d. 14. september 2020

Hjerteforeningen Bornholm i en corona – tid

Tidligere på sommeren udsendte vi et nyhedsbrev hvor det så ud til at lysne lidt i forhold til aktiviteter for hjerteforeningen Bornholm i forbindelse med Covid-19,  Det så også positivt ud, men alting ændre sig og vi fik i uge 37 nye retningslinjer fra vores hovedorganisation, Her skrev direktør Anne Kaltoft følgende:

Vi har udarbejdet retningslinjer, der beskriver hvilke aktiviteter, der kan gennemføres lokalt og i hvilket omfang. Det betyder desværre, at vigtige aktiviteter som fx Hjertecaféer og foredrag ikke kan gennemføres fysisk, så længe situationen er, som den er. Jeg skal være den første til at anerkende, at det både er ærgerligt og besværligt med ændringer af aktiviteter, men vores vurdering er, at det er det rigtige at gøre. Når det så er sagt, er det tilsvarende vigtigt, at vi alle kigger fremad – fremad mod de muligheder der så er. For de er der!

Der er ikke tale om, at Hjerteforeningen lukker ned for alle aktiviteter, men vi skal være gode til at tænke nye aktiviteter og andre måder at gennemføre dem på, og det er vigtigt, at vi fokuserer energien på de aktiviteter, der her og nu giver bedst mening – mening især for de særligt udsatte grupper af hjertepatienter. Her er den frivillige indsats utroligt vigtig.  (  Anne Kaltoft  )

Det betyder at det arrangement vi havde i samarbejde med ældresagen og kræftens bekæmpelse ikke kan gennemføres med hjerteforeningen Bornholms som medarrangør, vi er derfor ikke med i dette foredrag mere.

Ligeledes kan vi ikke afholde hjertecafeer og andre foredrag indendørs,  men bestyrelsen på Bornholm prøver at tænke kreative tanker og måske kan vi lave en form for udendørsarrangement på et tidspunkt, det vil naturligvis blive annonceret på hjemmesiden og pr mail.

For god ordens skyld skal jeg gøre opmærksom på at der fortsat er aktiviteter i Hjerteforeningen Bornholm.

Som tidligere annonceret er der fortsat gåtur på hjertestien i Rønne  hver 14 dag.

( se opslag på hjemmesiden )

Ligeledes er hjertemotion i gang igen.

Det er fortsat muligt at lave arrangementer  udendørs, så skulle der være gode ideer modtager bestyrelsen gerne forslag om dette.

Med ønsket om at alle har det godt og passe på sig selv og hinanden og følger sundhedsstyrelsens retningslinjer vedr. Covid – !9.

Hjerteforeningen Bornholm

Jørn-Ole Kristoffersen